Foto uploaden en weergeven op bepaalde plaats in de website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
.htaccess is leuk voor het 'even', maar ik zie dit niet echt als een robuust en flexibel inlogsysteem.
Mee eens :thumb:

Het scriptje met .htaccess login had ik nog nooit gemaakt, het is meer om te kijken of het werkt :D

2 staps verificatie
Dit wordt steeds meer gezien als onderdeel van een volwaardig inlogsysteem.
Iets wat je weet (wachtwoord) + iets wat je hebt (telefoon)
 
Laatst bewerkt:
Een foto wijzigen is niets anders dan de foto weer op te slaan onder dezelfde naam zoals die opgeslagen is.
.

tja de url verwijst elke keer naar iets anders, elke file moet exact t zelfde zijn dan is t simpel opgelost.

Ik laat de topic open, maar gooi voor me zelf een slot erop.
moet er maar mee leren het niet oplosbaar is in wat simpele stappen.

helaas pindakaas... allen bedankt voor de volle vertrouwen, maar dit is niet weg gelegd aan mij.
 
tja de url verwijst elke keer naar iets anders, elke file moet exact t zelfde zijn dan is t simpel opgelost.
Het is oplosbaar, maar volgens mij begrijp je ergens *iets* niet.
Misschien dat je niet snapt wat een pad en een URL is? Of...?

Want hoe kom je erbij dat de URL verandert? Dat gebeurt niet automatisch.
Als de afbeelding geparkeerd staat op /var/web/pietje.nl/www/afbeeldingen/europa.jpg, en je plaatst met move_uploaded_file() een nieuwe foto naar /var/web/pietje.nl/www/afbeeldingen/europa.jpg, dan wordt die afbeelding overschreven.

De URL die bijv. www.pietje.nl/afbeeldingen/europa.jpg is blijft gewoon hetzelfde.

Dus zeg even waar je op vast loopt. We willen je graag helpen. :)

Of gaat het erom dat je een script wilt hebben dat nieuwe foto's juist NIET overschreven worden, en een andere URL krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten om het even tot hier te laten voor wat het is.

dagelijks ermee bezig lukt niet wegens privacy redenen, maar ik ben via deze weg weer flink geholpen in de goede richting.
Het moet geen topic worden waar alles voorbereid te werk gaat, en er moet ook nodige kennis van php zijn.

Ik ga me er dus in verdiepen en kijken hoe ik verder kom, en anders maar hierop terug komen indien nodig.

Wel de laatste aanvullende vraag aan "Aar"

"move_uploaded_file()"

is dit stukje code ik dan in de upload script van bron (#33) plaatst?
 
Ik denk dat je regel 63 in deze post (klik) bedoelt ;)
Code:
63      if (!move_uploaded_file( $_FILES['upfile']['tmp_name'],
64          sprintf($upload_path . '/%s.%s', $move_filename, $ext)
65      )) {
66          throw new RuntimeException("Bestand kan niet verplaatst worden.");
67      }

De foutmelding in regel 66 kan ook dit zijn : Bestand kan niet worden opgeslagen

edit: Aar heeft de regel al aangegeven :D
 
Laatst bewerkt:
Top! Veel succes! Laat maar weten als je hulp nodig hebt.
 
Hoi nieuw hier op het forum, maar ik las dit en begon me af te vragen of Dj Eric wel of niet een database heeft aan staan? Omdat hij een paar keer door bleef rammen op het stukje "weet niet waar het staat of heen moet" ik neem aan dat de foto(s) opgeslagen moeten worden en weer opgevraagd?

Ik zelf gebruik HTML, CSS, PHP, Javascript en MySQL.. Maar wees gerust ik loop ook vast op het uploaden en oproepen van een simpele foto door de gebruikers.. Mijn alternatief was imgbb en handmatig.. Niet ideaal.. Maar goed het begin en idee is er.. En uiteindelijk komt de kunde ook nog wel ;) Geen stress in elk geval heren! Rome was ook niet gebouwd in een dag en er zijn meerdere wegen er naar toe.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf gebruik voor uploaddoeleinden de Upload-class van Verot.net. Echt superhandig omdat deze al het werk voor je doet en deze ook nog eens makkelijk te configureren is.
 

Even gekeken en ziet er opzich wel netjes uit, volgens mij automatiseert dit allerlei foto vormen naar een uniform formaat? Dat is op zich wel handig.. Maar ik heb het ook maar eventjes in de ijskast gezet net als een form en die data netjes wegzetten in mysql. Heb het gevoel dat ik eerst nog wat stapjes ervoor moet uitpuzzelen voordat mijn brein dat kan bevatten.
 
Bestanden die je upload kun je beter opslaan op het filesysteem i.p.v. in een database. Veel efficiënter en sneller. Eventuele koppelingen met relatieve URL's en metadata mogen weer in de database.
 
Laatst bewerkt:
het filesysteem


Heb je hier misschien een praktisch voorbeeldje van? Ik neem aan dat je een soort van tussenlaag bedoelt die de fotos automatisch wegzet in een db, het enige wat dan nog nodig is zijn de meta gegevens? Is daar software voor? Hoe moet ik dat voor mij zien?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon niet moeilijk nadenken. :p
Gewoon waar je normaal je bestanden in parkeert. Foto's sla je niet op in een database. De meta-gegevens zoals grootte, afmetingen, auteur etc, sla je wél op in een database. Die kan je wel op diverse manier extraheren.
 
Laatst bewerkt:
@dunewtf Welkom op het forum.

Ik neem aan dat je een soort van tussenlaag bedoelt die de fotos automatisch wegzet in een db
Vanuit het OS gezien bestaat een database uit 1 of meerdere bestanden.
Vraagt de applicatie erom dat een (foto)bestand in een (database)bestand wordt gezet, dus een bestand in een bestand?
Als dit een nieuwe vraag is, dan graag de vraag als nieuw topic starten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan