vreemd gedrag in diverse toepassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Hoi,

Ik werk met Windows10 en sinds enkele weken is er iets vreemds aan de hand in zowel bestandsbeheer (verkenner), outlook e-mail en Excel. Het lijkt erop dat het allemaal dezelfde oorzaak heeft. Vergeef het mij als ik misschien te uitvoerig ben in mijn uitleg.

Het gebeurt regelmatig, maar ook weer niet altijd.
Bestandsbeheer: Als ik een bestand met de muis aanklik, dan wordt het direct geopend en dat is niet de bedoeling.
Outlook e-mail: ik ben gewend om sommige berichten naar een andere map te slepen. Als ik er een aantal selecteer, dan worden die berichten ineens geopend. Soms moet ik dezelfde handeling een aantal keren herhalen, waarna ik ze wel kan slepen.
Excel: soms wil ik een bestand openen en klik dan op Bestand, maar dan sluit de functie zich weer. Na twee of drie keer herhalen kan ik een bestand openen. Ook bij het selecteren van een cel in een werkblad schiet de cursor naar het midden van de cel (lastig bij copy en paste) en dan moet ik weer op escape drukken en de handeling opnieuw uitvoeren.

In alle gevallen lijkt het erop dat er een dubbele klik wordt uitgevoerd.

Is dit iets wat wellicht bekend voor komt?

Groet, Egbert
 
Ga naar het Configuratiescherm (via Start) en kies rechtsboven een weergave met pictogrammen. 2 Klik op 'Opties voor Verkenner'. 3 In het scherm dat verschijnt, kijkt u op het tabblad Algemeen onder 'Als volgt op items klikken'. Kijk of er een vink staat bij de bovenste optie aan: 'Openen bij eenmaal klikken'.
 
Bedankt voor je reactie. De instellingen stonden al goed, maar ik ben er inmiddels achter dat mijn muis defect is (versleten). Een andere geprobeerd en het lijkt opgelost.

groet Egbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan