• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel met dropdowns

Status
Niet open voor verdere reacties.

SportBV

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2020
Berichten
26
Hallo allen,

Ben bezig met een soort van ledenadministratie. De administratie is nu verwerkt in één grote tabel in een datasheet/bestand. Over deze sheet wil ik een soort van dashboard heen bouwen. Aan de hand van een aantal selecties moet de gebruiker dan alleen de leden zien die aansluiten bij de selectie. Normaal doe ik dit met slicers maar voor dit bestand ben ik genoodzaakt om het zonder dit handige hulpmiddel te doen. Hier ligt voor mij dan ook het probleem. Ik weet dat dit mogelijk zou moeten zijn maar ik weet niet hoe. Zou iemand mij een duwtje in de juiste richting willen geven?

Ik heb een dummybestand bijgevoegd. De sheet 'data' kan gezien worden als het databestand. De sheet 'administratie' is het dashboard. In de sheet administratie moeten dropdowns komen voor de vier categorieën (D3 t/m D6). Aan de hand van die selectie moet dan de data vanaf B10 getoond worden. Tevens is de wens dat indien er voor het jaar 2020 wordt gekozen, de volgende dropdowns alleen items laten zien die bij dat jaar horen. Dit omdat (bijvoorbeeld) niet alle sporten die vandaag de dag worden aangeboden ook in 2019 werden aangeboden (en vice versa).

Als iemand de basis hier voor zou kunnen uitleggen en/of toe willen passen in mijn dummybestand dan zou dat geweldig zijn. Dan lukt het mij om verder te gaan met het originele bestand.

Met vriendelijke groet
 

Bijlagen

  • Testversie.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 24
misschien heb je hier iets aan (met geavanceerd filter)

in de gele velden plaats je de filterwaarden.
 

Bijlagen

  • Testversie svp.xlsm
    20,6 KB · Weergaven: 18
Deze manier maakt gebruik van de nieuwe FILTER functie
Alleen in office 365 (!)

Ik heb een nieuwe kolom moeten toevoegen om optimaal gebruik te kunnen maken van deze FILTER functie.
Maar misschien weet iemand nog een oplossing om deze te omzeilen...
 

Bijlagen

  • Testversie-L.xlsx
    51 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan