Transferspreadsheet werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique75

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
40
Onderstaande code gebruik ik zeker al 3 jaar en werkt uitstekend tot vandaag blijft hij hangen op de tranfer spreadsheet

Hij geeft de foutcode Fout 3001 tijdens uitvoering ongeldig argument

Al geprobeerd de tabel tussen [] te zetten, de bestandsnaam versimpelen (dis zonder datum en tijd enz. om te kijken of het daaraan ligt) acSpreadsheetTypeExcel12Xml
te vervangen door het cijfer 10

Ik weet echt niet nu wat er fout gaat bovendien heeft het 3 jaar gewerkt. Gewoon exporteren lukt wel via het menu maar de opzet is dat dit automitisch gebeurd bij bepaalde handelingen.



HTML:
Dim Bestandsnaam As String
Dim Sysdate
Dim Systime
Sysdate = Format(Date, "yyyymmdd")
Systime = Format(Time, "hhmmss")

 
BestandsnaamMAT = "F:\Verwijderen\Backup Urenadministratie One drive\kluslijstMATERIAAL" + "-" + Sysdate + "-" + Systime + ".xlsx"
BestandsnaamUUR = "F:\Verwijderen\Backup Urenadministratie One drive\kluslijstUREN" + "-" + Sysdate + "-" + Systime + ".xlsx"



DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml, "Tabel1_2", BestandsnaamMAT, True

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml, "Tabel1_1", BestandsnaamUUR, True

DoCmd.Quit
 
Laatst bewerkt:
Monique75,


Het werkt bij mij prima, misschien is de tabelnaam niet juist.

Gr. Cor
 
Ja tabel namen kloppen is ook niets aan veranderd aan heel het systeem niet.

Het is wel een gekoppelde sharepoint bestand/tabel.

Ook al getest dat ik hem in access gewoon kan openen dus het is niet zo dat hij de connectie kwijt is.

Blijf het erg vreemd vinden dat dit van de ene op de andere dag in een keer niet meer werkt.

PS ook al op een andere pc getest en daar werkt het ook niet (office 365 versie van access)
 
Laatst bewerkt:
Wijzig die + tekens eens in & tekens.
 
Mogelijk dat er een tabel corrupt is.
Kijk eens of er vreemde tekens in staan.

Gr. Cor
 
#edmoor had het al geprobeerd de bestandsnaam te versimpelen dus het hele datum en tijd gedeelte eruit te laten om te kijken of het daar aan lag.
Hij maakt overigens wel een bestand aan met de goede naam hij vult hem alleen niet met het tabel bestand (hij blijft leeg).

#pletter Nog even voor de zekerheid gekeken maar nee. Ik kan er ook gewoon in zonder problemen en ik kan via bestand exporteren het ook gewoon aanmaken alleen dan geeft hij niet automatisch datum en tijd mee en dus altijd dezelfde bestandsnaam en wordt het oude bestand overschreven of moet het iedere keer handmatig ingevoerd worden om het risico van overschrijven te vermijden was juist bovenstaande procedure gemaakt.
 
Heb het hopelijk opgelost al is het uiterlijk van het xlsx bestand wel meer opgemaakt maar dat is geen probleem alle gegevens staan er in dat is het belangrijkste


HTML:
DoCmd.OutputTo acOutputTable, "Tabel1_1", "ExcelWorkbook(*.xlsx)", BestandsnaamUUR, False, "", , acExportQualityPrint

DoCmd.OutputTo acOutputTable, "Tabel1_2", "ExcelWorkbook(*.xlsx)", BestandsnaamMAT, False, "", , acExportQualityPrint

Weet niet of er verder nog belangrijke verschillen bestaan tussen de twee methodes Outputto en transferspreadsheat

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken al ben ik nog steeds benieuwd wat er fout is gegaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan