• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantallen op de juiste plaats zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blommo

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
93
Hoi hoi,

In de bijlage een overzicht wat ik momenteel handmatig invul.
Is het mogelijk om Excel op basis van een startdatum de gegevens autm. in te vullen.
Kolom A t/m D zijn de gegevens die ik ontvang
Kolom E heb ik ter controle
Momenteel ga ik ervan uit dat ik er 10000 per dag kan maken.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee


alvast bedankt

Blommo
 

Bijlagen

  • aantallen overzicht.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 21
Je zult iets duidelijker moeten worden. Wat vul je in. Wat wil je dat automatisch gaat en WAAROM.
 
hallo Blommo, hier een opzetje met een udfje, het is een matrixfunctie maar in excel 365 gaat dat vanzelf goed mits er genoeg ruimte is.
dit udfje geeft niet helemaal de zelfde waarden als uit jouw voorbeeld . dus heb ik ter controle de functie er onder gezet. zie grijze cellen.

als er nog iets aangepast moet worden dan hoor ik het wel
geef (altijd) aan met welke excel je werkt.

ps het subje waarmee ik het uitgeprobeerd heb staat ook nog in de module . die test subjes kunnen weg
 

Bijlagen

  • aantallen overzicht svp .xlsm
    23,1 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Maak van de gegevens een genormaliseerde tabel als gegevensbron voor een draaitabel.


Code:
Sub M_snb()
  sn = Range("A15:E22")
  
  With CreateObject("scripting.dictionary")
    For j = 1 To UBound(sn)
      For jj = 0 To sn(j, 2) \ 10 ^ 4
       .Item(sn(j, 1) & sn(j, 3) + jj) = Array(sn(j, 1), jj + sn(j, 3) , Iif(jj = sn(j, 2) \ 10 ^ 4, sn(j, 2) Mod 10 ^ 4, 10 ^ 4))
      Next
    Next
    
    Cells(30, 1).Resize(.Count, 3) = Application.Index(.items, 0, 0)
  End With
End Sub
 

Bijlagen

  • __overzicht_snb.xlsb
    23,1 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

Allen bedankt voor jullie inbreng.
Ik werk zelf in Excel 2019
het programma werkt prima

Wat is een udfje en hoe werkt dit??
Is dit door mij aan te passen?

Blommo
 
UDF staat voor UserDefinedFunction

Een UDF is een in VBA eigengemaakte functie, die verder werkt als een gewone Excel-functie
 
Blommo, je kunt de functie net als elke andere excel functie gebruiken.

wat ik mij af vraag is, je hebt ook de eindtijd in kolom D staan . ik ga er van uit dat als die overschreden wordt dat de productie stopt. klopt dat? zo heb ik de functie gemaakt.
maar als het alleen een kolom voor jouw duidelijkheid is dan kan de functie wel eenvoudig aangepast worden. en wat doe je met vakantie dagen?

het is ook zo te maken dat je alleen de start dag doorgeeft als het nodig is. dan kijkt de functie alleen naar de bedragen en de weekdagen en de vakantie en feestdagen.
laat maar horen.

ps er zaten verschillen in met jouw uitkomsten welke kloppen ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan