Externe HD opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Deze harddisk is mechanisch toch nog wel in orde ???

Laat crystaldiskinfo er eens op los , weet je direkt hoe laat het is.

Uiteraard heb je intussen al lang een backup genomen van deze voor u belangrijke data. (blijkbaar was er nog geen)

Nooit een h.d.d. manipuleren met problemen zonder de data op een reserve H.d.d. te hebben.

Je weet immers nooit wat er verkeerd kan gaan.

Peter
 
Dat zijn wel goede tips. Voor het oplossen van veel vragen en problemen is goede informatie (feiten) essentieel. Op een gegeven moment krijg je vaak aannames die nergens op gebaseerd zijn. Daarom vraag ik in veel topics, geef de errors, foutmeldingen (ook de details) en plaats screenshots van wat er gebeurd. Dan is het voor helpers veel gemakkelijker om (voorlopige) conclusies te trekken en oplossingen te geven.

Overigens zijn er volgens mij ook nog eens mappen en bestanden die "in gebruik" kunnen zijn. Ook plaatsen security programma's wel eens mappen/bestanden voor de beveiliging/aanvallen. Ik lees dat verwijderen/deleten in safe modus vaak wel gaat.
 
Laatst bewerkt:
Opschonen? Vergeet het...

Beste Senso,

Ik had e.e.a. al geprobeerd in cmd maar nog niet in Veilige Modus. Dit alsnog uitgevoerd met het commando rmdir l: /s xxxxx, waarbij l: het juiste station voor de HD was. De letters x staan voor de 15 tot 20 cijfers van de te verwijderen mappen.
De opdrachten werden correct uitgevoerd maar overal werd de toegang geweigerd.

Je suggestie chkdsk /f l: eveneens uitgevoerd maar geen bijzonderheden gezien.

Mijn punthoofd met sik weet het niet meer en jij kennelijk ook niet meer. Alle begrip daarvoor en bedankt voor alle moeite. Ik heb weer eens ervaren wat Helpmij.nl kan betekenen voor een ict-dolende.

Pimpernel.
 
Chrystaldiskinfo?

Beste Peter,

Ik heb de site met Chrystaldiskinfo bekeken maar er staat sowieso geen Windows 7 bij. Er lijkt mij vooralsnog geen enkele reden aanwezig om aan de conditie van de schijf te twijfelen mede gezien het uitvoeren met chkdsk /f.

Er zijn alleen specifieke hardnekkige problemen met een drietal mappen die er al vrij kort na de ingebruikname op gezet zijn. Deze Seagate schijf wordt normaliter weinig tot zelden gebruikt en uiterst zorgvuldig behandeld.

En back-ups maken van back-ups van images? Een gelijktijdige tweede back-up maken van images op een tweede externe HD is uiteraard wel zinvol.

Bedankt voor het meedenken,

Pimpernel.
 
En back-ups maken van back-ups van images?
Er zijn programma's waar je die keuze kunt maken. Zinvol? Weet ik niet. In ieder geval is het wel nuttig altijd meerdere systeemkopieën en back-ups te hebben op verschillende HDD's. Immers schijven kunnen altijd defect raken. Zorg altijd voor een boot medium. Met de back-upprogramma's kun je die maken.
Deze Seagate schijf wordt normaliter weinig tot zelden gebruikt en uiterst zorgvuldig behandeld.
Dat is een beetje uit de tijd. Vroeger waren ze 'duur', tegenwoordig erg goedkoop. Ik gebruik alle schijven zeer intensief. Je moet er natuurlijk niet mee gooien. SSD's kunnen wel een stootje verdragen.

Heb je nog naar IObit Unlocker gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"Ik heb de site met Chrystaldiskinfo bekeken maar er staat sowieso geen Windows 7 "

Weet niet waar jij hebt gekeken , maar .... hier b.v.b. wel .... :

https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

Voor hetzelfde geld is er niets erg aan de hand , maar dan ben je zeker.

Persoonlijk zou ik wel niet zonder dit prg kunnen , is goud waard ....


"En back-ups maken van back-ups van images? "

Het leek mij alsof je een h.d.d. aan het bewerken / manipuleren was , waarvan je geen backup had ... zie eerdere opmerking van u "formateren is geen optie ..."

Logisch dat je dan niet werkt met origineel , maar werkt met een copy van deze ... nee ... ???

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

P.s:

Voor mij hoef je natuurlijk niet op veilig te spelen ... maar , een gewaarschuwd mens is er 2 waard.

Peter
 
Advanced CareSystem

Beste Senso,

Jouw advies naar het bovenstaand systeem te kijken heb ik opgevolgd en het geïnstalleerd. De bewuste mappen en/of submappen naar de shredder versleept en proberen te vermalen. Helaas Sinterklaas, ook dit mislukte. Alles staat er nog hardnekkig irritant te zijn. Irritant ja, omdat het maar niet lukt zonder springstof.

Pimpernel.
 
Einde verhaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan