Geen toegang tot nas, netwerkfout ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb op mijn laptop een snelkoppeling naar een map op mijn nas.
Wanneer ik deze koppeling open krijg ik de melding "geen toegang"
Wanneer ik dit echter 2 a 3x achter elkaar doe gaat de map wel gewoon open.
Op mijn andere pc's gaat deze map direct open.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn ?

P.S : het lijkt wel dat dit gekomen is na de update naar Windows 11
 

Bijlagen

  • aaa.jpg
    aaa.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 27
De verbinding moet toch gemaakt worden. Dat kost soms even tijd. Wat zegt "details" en wat doet "Problemen vaststellen". Heeft die NAS geen label?
Code:
(\\STORA) (X:)
 
Dit geeft hij bij details.
Problemen vaststellen geeft hij geen problemen en daarna gaat de map open.
 

Bijlagen

  • bbb.jpg
    bbb.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 24
De tips van senso helpen niet en van edmoor zijn beetje te ingewikkeld voor me.

Het vreemde is wel dat op de pc's er geen enkel probleem is maar enkel op de laptop wel?
 
Ja goed, je kunt ook zeggen de titel van de topic is fout.:rolleyes:
"Wanneer ik dit echter 2 a 3x achter elkaar doe gaat de map wel gewoon open." Ik heb dat ook op mijn desktop pc van tweeduizend euro.
Een beetje vervelend, meer niet.

Er zijn ook weer beveiligingsupdates geweest die dat soort zaken kunnen beïnvloeden. Nu moet je SMB2 of hoger hebben. Heb ik geen verstand van. Zit volgens mij onder Windows onderdelen in- uitschakelen.
 
Ja, het is gewoon opvallend dat het op de andere pc's niet is en enkel op de laptop. Misschien komt het door de update naar windows 11 op die ene laptop.
 
Om welke NAS gaat het en ALS het een Win-11 probleem is dan is de kans groot dat er bij de support pagina er iets over staat.

En: Veel van die NAS-fabrikanten hebben een "eigen" forum, dus als er meer mensen zijn met zo een (recent?) probleem dan is er vast wat over bekend, anders stel je zelf die vraag daar ok en zet je de link ervan hier neer.
 
Gaat om een Synology DS215J nas en de vraag staat op het synology forum maar daar hebben ze ook geen idee.
Ik zal eens bij Microsoft informeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan