korte filmpje samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik zoek een goed video edit programma voor filmpjes aan een te kleven
de extensie is vrijwel overal zelfde, dus ze moeten niet worden geconverteerd

vereiste is wel dat kwaliteit zelfde is
heb er al een paar getest ofwel was de kwaliteit veel minder ,of de bestandgroote was ineens x7, of verwerktijd duurde veel te lang

dus ik zoek een programma waar de kwaliteit/groote zelfde blijft ,en niet superlang duurt

het moet zeker geen freeware
als het doet wat ik zoek wil ik er voor betalen
 
Ligt er aan hoeveel je budget is, en wat het moet kunnen.
Ik kan wel zeggen dat Magix Vegas 19 goed spul is, maar heb jij wel behoefte aan een volledige videoeditor voor 399 euro?
Of heb je zelfs genoegen met het veel gebruikte AVID voor honderden tot duizenden euro's?

Gratis hoeft niet eens slecht te zijn, is mijn ervaring. Het kan ook nog eens zijn dat je door onwetendheid je video van 50 fps rendert op 25 fps met als gevolg dat je mindere kwaliteit hebt.

Kijk zelf eens naar wat bij jouw past:
https://www.creativebloq.com/buying-guides/best-free-video-editing-software
 
Laatst bewerkt:
inderdaad heb geen behoefte aan een superdeluxe edit programma is gewoon voor wat demo filmpjes aan een te kleven

zal effe diene link eens bekijken
 
Kijk dan eens naar openshot of filmora
Zijn beide wel gratis en kan prima in full hd

ide extensie is vrijwel overal zelfde, dus ze moeten niet worden geconverteerd

vereiste is wel dat kwaliteit zelfde is
heb er al een paar getest ofwel was de kwaliteit veel minder ,of de bestandgroote was ineens x7, of verwerktijd duurde veel te lang

dus ik zoek een programma waar de kwaliteit/groote zelfde blijft ,en niet superlang duurt

Gelet ff op de quote, loop je wel tegen een paar zaken aan.
1. Extensie vrijwel overal hetzelfde? Je gebruikt dus meerdere type files, dus conversie is dan echt van toepassing.
2. Bestandsgrootte is van belang, dus je uitvoerbestand is dan een verkeerde keuze geweest.
3. Renderen van het uiteindelijke resultaat hangt dus af van de gebruikte video extensies, beeldformaat/resolutie van elke bron, je systeem specificaties zijn bepalend voor je rendeer tijd.

Als ik mijn video's render kies ik als uitvoer formaat MT2S of MP4 in full hd(1920x1280), afhankelijk van het doel.
Renderen van een video van ca 6min doet mijn huidige systeem(i7 3e gen en 16GB) er gemiddeld 10-12 minuten over.
Dit systeem wordt overigens binnenkort vervangen.
 
Laatst bewerkt:
heb er hier al 2 getest die eigelijk al voldoen zonder al te veel kennis
movavi video suite
gihosoft video editor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan