Nieuwe laptop optimaal in gebruik nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plien1990

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
70
Goedeavond,

Ik heb vanavond mijn nieuwe laptop op gehaald. Het betreft een HP 14s fq1704. Deze dient puur als extra naast mijn vaste computer, die kan ik nl niet zo makkelijk mee nemen als ik weg ga ;)
Ik had een laptop maar de communicatie tussen mijn vaste pc en die laptop is nooit top geweest. En dat wil ik nu graag anders.

Ik houd enorm van overzicht, en heb zo wat 'ideeën' maar ik weet niet of dat echt zo werkt als dat ik het in mijn hoofd heb zitten dus vandaar dit bericht.

Zou het mogelijk zijn om meerdere accounts op de laptop te maken om mijn werk/vrijwilligerswerk/en prive apart te houden?
Ik zou dan nl graag een account maken wat ik gebruik wanneer ik voor de stichting werkzaam ben ik heb daar een office 365 account, ondrive etc. ( daar heb ik ook licenties voor Microsoft.

Daarnaast zou ik dan eventueel een account maken waar ik mijn werkzaken op doe, ik heb een baan waarbij ik vooral fysiek werkzaam ben, maar daarnaast heb ik wat computer taken. Deze doe ik nu allemaal op mijn eigen account, maar liever houd ik dat gescheiden. Hier heb ik ook een onedrive inlog van.

Daarnaast mijn privé ;)

Als ik het 'hoofd' account privé gebruik, en daar Microsoft op zet, kunnen de andere accounts dat dan ook gebruiken? Ik heb op zich genoeg licenties als dat niet zou kunnen.

Ik ben benieuwd.

Daarnaast: prive gebruik ik nu dropbox op laptop en vaste pc waar de belangrijkste dingen in staan die ik op beide wil kunnen openen, liefst zet ik alles in een map die op beiden te openen is. Ook buitenshuis. Kan dit met een gedeelde netwerkmap?
 
Ik heb de accounts inmiddels voor elkaar.
De andere vraag past beter in een ander deel van het forum zie ik, dus daar ga ik hem ook stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan