Gedeeld netwerk? Dropbox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

plien1990

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
70
Goedemorgen,

Ik plaatste gister al een berichtje elders op het forum, maar kwam er achter dat de vraag beter hier past.

Ik heb gister mijn nieuwe laptop op gehaald. Het betreft een HP 14s fq1704. Deze dient puur als extra naast mijn vaste computer, die kan ik nl niet zo makkelijk mee nemen als ik weg ga;)
Ik had een laptop maar de communicatie tussen mijn vaste pc en die laptop is nooit top geweest. En dat wil ik nu graag anders.

Ik houd enorm van overzicht, en heb zo wat 'ideeën' maar ik weet niet of dat echt zo werkt als dat ik het in mijn hoofd heb zitten dus vandaar dit bericht.
Ik heb nu meerdere accounts op de laptop te gemaakt om mijn werk/vrijwilligerswerk/en prive apart te houden. Ik ben benieuwd in hoeverre dit lekker werkt.

Daarnaast: prive gebruik ik nu dropbox op laptop en vaste pc waar de belangrijkste dingen in staan die ik op beide wil kunnen openen, liefst zet ik alles in een map die op beiden te openen is. Ook buitenshuis. Kan dit met een gedeelde netwerkmap? Of hoe doen jullie dit?

Groetjes
 
..liefst zet ik alles in een map die op beiden te openen is. Ook buitenshuis. Kan dit met een gedeelde netwerkmap?
Een gedeelde netwerkmap is uiteraard alleen te benaderen als je met je computer aan dat netwerk bent gekoppeld. Buitenshuis is dat lastig, tenzij je een héééle lange kabel meesjouwt. Lijkt mij niet handig :). Een Cloud service daarentegen werkt zonder kabeltjes, dus is een stuk handiger. Zelf gebruik ik OneDrive, omdat dat prima integreert met Office 365. Daarmee kun je overal ter wereld bij je bestanden, dus ook thuis. Ik gebruikte daarvoor Dropbox, maar sinds ik OneDrive gebruik doe ik eigenlijk niks meer met Dropbox. In mijn ogen is er ook bar weinig verschil in functionaliteit. Dus maakt het ook niet zoveel uit welke variant je kiest. Zowel DropBox als OneDrive maken gebruik van een app om de bestanden ook lokaal op te slaan op de computer.
 
Dropbox kan je maar op 1 apparaat zetten zodat je daar de bestanden ziet staan. Maar op de andere computer kan je uiteraard de browser versie openen en daar de bestanden inzien. Zorg wel dat het gesynchroniseerd wordt.

Zo doe ik het, maar ik heb ook een NAS. Die is op beide apparaten benaderbaar in het netwerk, maar is zoals eerder hier gezegd, alleen benaderbaar als je thuis bent. Of, je kan ook in de browser je NAS openen en dan heb je het alsnog waar je ook bent.

OneDrive is van MS, ikzelf gebruik die niet (...) maar je had eens kunnen vergelijken met een andere. Kan nooit kwaad. ;)
 
Dropbox kan je maar op 1 apparaat zetten zodat je daar de bestanden ziet staan. Maar op de andere computer kan je uiteraard de browser versie openen en daar de bestanden inzien. Zorg wel dat het gesynchroniseerd wordt.

Zo doe ik het, maar ik heb ook een NAS. Die is op beide apparaten benaderbaar in het netwerk, maar is zoals eerder hier gezegd, alleen benaderbaar als je thuis bent. Of, je kan ook in de browser je NAS openen en dan heb je het alsnog waar je ook bent.

OneDrive is van MS, ikzelf gebruik die niet (...) maar je had eens kunnen vergelijken met een andere. Kan nooit kwaad. ;)

Dropbox kan wel op 2 tegelijk maar liep nooit zo lekker.
One drive kende ik al wel vanuit m’n werk, maar zo op tegen het ‘regelen’ maar dat was werkelijk waar in een paar minuten gedaan
 
Dropbox kan wel op 2 tegelijk maar liep nooit zo lekker.

Je, je hebt gelijk. Maar meer dan moet je betalen volgens mij. Maar goed, hier werkt het prima.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan