extra harde schijf plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom61

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
118
Ik heb een goede oudere pc met daarop 2 SATA 6oo poorten met een ssd en een harde schijf van 1TB

Nu wil ik een extra harde schijf er bij gaan plaatsen....
Maar vraag mij af of dit kan.
Ik heb geen extra poorten beschikbaar.

Ik wil geen schijf op mijn usb zetten maar exht inlouwen

Wat kan ik het beste doen?
 
Ik zie 1 slot open staan met daarop PCI ex1 2
moet die in dat slot?
 
Ik kan aardig nederlands.. maar wat is mijn sig?
En wat moet ik hier plaatsen dan?
 
Een sig is een signature en dat is een handtekening. Dat is een omschrijving onder in het bericht van iemand die reageert. Dat kan een pc-omschrijving zijn of een tekst met een omschrijving van het gevraagde. Maar ik zie dat Lange Pier zijn bericht er niet meer staat. Speccy is een programma waarmee je kunt zien wat er in een pc zit. Maar goed, LP heeft daar verstand van en ik niet. Wel is vreemd dat je schrijft: "Ik heb geen extra poorten beschikbaar". Dan is het toch einde verhaal of kun je werken met een soort splitter? Volgens internet zou je in de BIOS SATA sectie kunnen zien hoe en wat. Helaas kan ik je niet verder helpen. Is er geen plaatselijke pc-boer die er even naar kan kijken?

Overigens gebruik ik tig externe portable HDD's allemaal via USB 3.0, nooit problemen mee gehad. Ook als data schijf. Een docking-station heeft volgens mij ook wel zo'n aansluiting wat jij wilt.

Speccy
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik een andere optie gevonden
Ik heb hiervoor een USB 3 naar SATA 3 adaptor voor nodig.
Ik heb verschillende gezien, maar vaak staat er niet bij hoe hoog de adaptor is.
Dit ivm het inbouwen
Deze mag maximaal 15 mm zijn
Wie kent een goede adaptor?
 
Kun je je merk moederbord plaatsen of je merk type nr van de pc als je die alleen hebt?
Mss is er meer mogelijk dan jouw idee.

Als je een 2.5 inch SSD erbij zet die is dun en de adapters ook. Dei zijn vaak een combi van voedig en data stekker, dus de stroom komt uit de USB3 poort, dat werkt pima net als je extern bij een laptop zou doen

Wil je een normale harde schijf voor zien van zo iets moet je de voeding van je PC gebruiken, vaak zit er nog een oud type IDE stroomkabel/stekker in, daar heb je een verloop naar SATA voor nodig. Die stroom kan niet uit de USB poort gehaald worden.
En verder heb je dan de USB naar SATA verloop kabel nodig maar zonder voeding onderdeel.
Aan zo'n kabel uit de link heb je genoeg, de USB_SATA adapter leg je in de pc neer waar je ruimte hebt en de SATA kabel is dun genoeg om overal te komen. De USB kabel moet wel naar buiten (achter op de kast?).
https://www.amazon.nl/USB-adapter-k...cphy=1010351&hvtargid=pla-1229788127883&psc=1

Je komt ook complete pakketten tegen, met voeding erbij:
Dit is een USB2 type zoek zelf effe naar een USB3 type:
https://www.amazon.nl/50847-aanslui...ocphy=1010351&hvtargid=pla-588249980154&psc=1
 
Het is een oude Medion MD 8874 pc
Meer gegevens heb ik niet.
Er is nog een PCI e lot beschikbaar.

De hoogte van de adaptor mag max 15 mm zijn
 
Je weet nu wat je naar moet zoeken, zoek zelf eerst verder, de kans dat wij de afmetingen uit ons hoofd weten is erg klein hoor.
Dit waren puur voorbeelden.
 
ok... en mocht iemand iets weten dan mag die zich zeker melden
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat jullie meedenken.
Maar ter info, er zitten slechts 2 SATA aansluitingen en ik heb een PCIe die nog beschikbaar is om te gebruiken.
Daarnaast heb ik een USB 3 aansluiting op het moederbord vrij.
Daarom ga ik voor de USB 3 naar SATA 3 adaptor.

Een foto van het moederbord heeft daarom geen zin.

Wat ik nu wel wil weten is de hoogte van deze adaptor
https://www.megekko.nl/product/6199...adapter/Ewent-SATA-SSD-HDD-adapter-kabel-2-5-
Zodat ik met zekerheid weet dat die in mijn kast past

Ik heb nu van de huidige sta 2,5 inch schijf ca 18 mm ruimte vanaf de top van mijn harde schijf.
Indien iemand meer info hierover heeft hoor ik dat graag.
 
Heb je de foto bekeken? daar zitten echt 4 sata aansluitingen op!!!
Als je een weblink van speccy plaatst kunnen we dat met zekerheid zeggen, als je het niet wilt plaatsen, prima, maar dan houdt het voor mij ook op.
 
Met een foto kunnen we voor andere oplossingen meedenken, zonder foto haak ik af. Als ik zie hoe groot de kast is lijkt me dat dan een goede reden om dit te willen.
Bij die link lees ik dit als optie: Daar zou ook mee gewerkt kunnen worden.
Verder heb ik in de aanbieding de sitecom-USB 3.0 starterkit bij Paradigit voor 20 euro gekocht, en heb de bijgeleverde PCI-e-kaart met 2 USB 3.0 aansluitingen in de vrije PCI-e-poort van deze PC geprikt. USB 3.1 heb ik niet nodig, want ik laad niks op via de pc.
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-12-04_093637.png
    afbeelding_2021-12-04_093637.png
    127,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan