php.ini aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb twee websites die gehost worden op een platform dat gebruikt maakt van Direct Admin.
Op een van deze websites (#2) heb ik een website staan met webtrees. Voor het genereren van een van de overzichten loop ik tegen een geheugenprobleem aan. Op het forum van webtrees lees ik daarover dat ik de memory_limit in php.ini moet aanpassen. In Direct Admin ga ik daarvoor naar Domain Administration, vervolgens klik op de bewuste domeinnaam en op Domain settings. Op dat moment verschijnt er een foutmelding
Code:
PHP Settings cannot be controlled under this domain

Details

Domain '#2' is using php-fpm.
Only the default '#1' domain is able to control the php settings

(de domeinnamen zijn hier vervangen door #1 en #2).

Echter, wanneer ik de wijzigingen aanbreng bij de PHP settings van domein #1, blijf ik de foutmelding krijgen.

Wie heeft hiervoor een oplossing?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
En wat zei je hosting toen je dit aan hun vroeg?

Je kan dit ook trouwens in .htaccess proberen.
 
Ik krijg op helpmij.nl heel snel antwoord, dus daar probeer ik het eerst...
 
Ik krijg op helpmij.nl heel snel antwoord, dus daar probeer ik het eerst...
Ik ken dit deel van DirectAdmin niet (gaat denk ik via een plugin), maar heb je niet meerdere domeinen aan een hosting gehangen?
 
Die instellingen kun je op een aantal plaatsen beheren en welke er wel/niet werken is zeer afhankelijk van hoe de webhoster de boel heeft ingesteld. Dus in dit geval best om de vraag daar voor te leggen.
 
Je kan zoals ik eerder zei kijken of dit met .htaccess lukt

Het is niet speciaal van toepassing op de genoemde hosting in deze uitleg, maar het werkt vaak wel. Met PHP als php-fpm mode werkt dit bij mij in ieder geval prima.
https://www.a2hosting.com/kb/develo...e-php-script-memory-limit-in-an-htaccess-file

Maar zelf ben ik van mening dat php.ini de aangewezen oplossing is, en dat ze php_flags in .htaccess mogen uitfaseren. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan