USB stick zo schoon als of deze nieuw uit de verpakking komt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Een ingewikkeld verhaal, maar ik doe toch een poging.

Ik heb een "M7 SAT801" satelliet ontvanger, ik neem op via een USB2 stick, dan kan ik het achteraf terug bekijken. Een USB stick die schoon uit de verpakking komt, trouwt met de satelliet ontvanger zodra je deze er in steekt, dus mag deze er niet uit gehaald worden. Probleem is dat ik wat kuren met de USB stick en de ontvanger had, ik had geen andere keuze dan deze er uit te halen. De USB stick moet weer zo schoon worden dat deze kan trouwen met mijn satelliet ontvanger, maar hoe doe ik dat?

Ik heb niet de nieuwste apparatuur, doe het liefst alees op mij eigen computer, tenzij het echt niet anders kan.

Van wat ik op een Nederlands satelliet forum begrepen heb, mag er geen partities op de USB stick staan, zeg maar zo schoon als of het uit de verpakking komt.

Wat heb ik geprobeerd:


Via Windows XP heb ik bij "uitvoeren" het volgende ingetoetst:

diskmgmt.msc

Als ik de 64GB USB stick plaats, dan wordt deze gezien, dan kan ik volgens mij ook de petitie verwijderen, heb ik niet geprobeerd.

Als ik de 32GB USB stick plaats, dan wordt deze gezien, maar kan ik geen petitie verwijderen, achter de USB stick waar normaal de grote en indeling staat, is niets te zien en aan te klikken.

Start ik normaal Windows XP op, dan werkt de 64GB USB stick wel, maar de 32GB USB stick ondanks het verbonden geluidje van Windows XP helaas niet.

In Windows 10 weet ik niet hoe ik bij de patities kan komen, echter zie ik de 64GB USB stick wel, maar de 32GB stick niet.

Het is niet de bedoeling één van de USB stick in Windows te gebruiken, maar in de satelliet ontvanger, toch wil ik graag een keuze maken tussen beide USB sticks. Één mag trouwen met de satelliet ontvanger, de ander als reserve mocht dat nodig zijn.

Hoe kan ik beide USB sticks helemaal schoon krijgen alsof ze uit de verpakking komen?

Moet ik een USB stick dan ook formateren op de satelliet ontvanger, of is zo schoon als uit de verpakking voldoende?

Beide zijn USB2 sticks, was ik bijna vergeten.

Alvast dank voor de moeite van het lezen en de mogelijke oplossing.
 
Laatst bewerkt:
"Moet ik een USB stick dan ook formatteren op de satelliet ontvanger,"
Kan dat? Dan zou het toch opgelost moeten zijn.
 
"Moet ik een USB stick dan ook formatteren op de satelliet ontvanger,"
Kan dat? Dan zou het toch opgelost moeten zijn.

Nee, want de ontvanger wil trouwen met een USB stick, alleen mag deze niet vreemd zijn geweest, zelfs niet met een andere satelliet ontvanger.

Er mag geen partitie op staan, dan pakt de satelliet ontvanger deze weer, maar hoe is dat eenvoudig te doen, het liefst zonder extra programma's op de computer te zetten.
 
@MiauwIn schijfbeheer van Windows, zonder een ander programma te gebruiken, kun je toch met administrator rechten (!) ingelogd alle partities verwijderen van een USB-stick?
Als dit de echte vraag is, lijkt me dit een oplossing die al bestaat sinds er Windows is en er USB sticks zijn?
 
Laatst bewerkt:
Waar heb je die satellietontvanger gekocht? Waar heb je die "speciale maagdelijke" USB-stick gekocht? Is het dan veel moeite om bij de verkoper te vragen hoe en wat? Wat is dat voor "forum" dat niet eens antwoord heeft op een dergelijke simpele zaak, immers het is toch de basis dat een USB-stick in dit geval moet werken!
Verwijder de partities. Met Google kun je zoeken op partities verwijderen, partities op USB-stick verwijderen aangevuld met OS etc. etc.
Is dit niet een beveiligde USB-stick die de fabrikant zo heeft gemaakt dat deze niet voor een ander doel te gebruiken is? Welk merk satellietontvanger en type? Wat staat er in de handleiding/manual? Merk en type USB-stick?
 
Laatst bewerkt:
Heb even de manual opgezocht op internet en daar staat alleen vermeld

" controleer of deze volgens het

FAT32-systeem is geformatteerd. "


Met andere woorden, er mag gewoon een partitie op staan, maar die moet wel FAT32 zijn, vond het ook een vreemd verhaal dat er geen partitie op mag staan, eigenlijk alle memorysticks die je koopt hebben één partitie.
 
Die link naar het forum is inderdaad erg handig....

Heb je daar gezocht?
Er werden op die USB poort ook vaak geen externe harde schijfjes herkend.
https://www.sat4all.com/forums/topic/338048-harde-schijfusb-stick-voor-m7-sat801/
​Gast MimisikuGeplaatst: 22 januari 2014
Er zijn 2 opties:

  • Gebruik een HDD met een externe voeding! De 500mA per USB kan net te weinig zijn om de schijf te doen starten.
  • Breng het ding terug (de USB poort is gewoon kapot).
De eerste is prima te checken door een USB hubje met een externe voeding te nemen en daar de USB stick in de te doen.
USB 2 is met 500 mA best krap....
Of de USB poort is echt stuk.

Edit: Het staat zelfs in de handleiding op pagina 14 wat de eisen zijn om op te nemen en wat een probleem kan zijn....
https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/handleiding-hd-ontvanger-m7-sat801.pdf
- Sommige USB-apparaten werken mogelijk niet zonder aparte, eigen voeding.Gebruik het product met een eigen voeding
Een USB stick lijkt me ook een USB-apparaat. Voor de voeding daarvoor heb je dus die hub met voeding nodig.
Of je moet zolang testen tot je een USB stick vindt die geen externe voeding nodig heeft.
Of de USB poort is stuk, maar ik zou eerst een testje met een USB- hub met voeding doen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, er staan echt wel goede opmerkingen in die andere topic. Echter we kunnen in die topic goed waarnemen wat al die quotes veroorzaken. Je leest alles twee keer en daardoor raak je volledig het spoor bijster.

maestro12 schrijft: ik heb de manual opgezocht en dat is natuurlijk het eerste wat je moet doen en daar opzoeken hoe en wat. Verder begrijp ik niet dat als de satellietontvanger een formatteringsfunctie heeft en de stick herkend wordt, het niet goed gaat.

Maar goed, ik denk dat route99 goed verder kan helpen.:thumb:
 
Maar goed, ik denk dat route99 goed verder kan helpen.:thumb:
Grote onzin, als ik wat later dit gelezen had, had vast iemand anders dit ook op dat forum kunnen lezen en met zoiets kunnen reageren.
En het helpen hier door iemand voor iemand, daar moeten we geen exclusiviteit aan hangen, we zijn er allemaal voor elkaar.
 
Een USB stick die niet genoeg stroom zou hebben aan bus powering is of kapot of van een belabberde kwaliteit.

Geheugenstickjes blijken niet erg hebberig: 60 mA, 50 mA en 30 mA. Een WD USB 2.0 externe 2.5” harde schijf zit rond de 300 mA in rust en 500 mA als er een film wordt afgespeeld, terwijl een nieuwere Western Digital USB 3.0 kleine externe HD opstart met 470 mA maar daarna ook een film kan vertonen op 220 mA. Een externe harddisk met een eigen voeding trekt overigens helemaal geen stroom, en dat is volstrekt logisch. Daar zou een bus-powered hub dus uitstekend dienst kunnen doen.
De Canon Lide 200 scanner – die zijn voeding geheel via USB betrekt – vraagt in rust 150 mA. Als er inderdaad gescanned wordt loopt dat op tot 350 mA.

Als windows niet overweg kan met de op de stick staande partities kun je altijd nog Mini Tool Partition Wizard Free gebruiken om alles te verwijderen en te formatteren in FAT32, maar ik gok er op dat beide sticks van belabberde kwaliteit zijn (en dus kapot).
 
Ja, goed, dat gebeurde niet. Ik vond jouw opmerkingen goed gevonden. Je moet aan alles denken en dat doe je niet altijd. Maar goed, jij zegt onzin en ik zeg in post 1 staat ook onzin en zet mensen op het verkeerde been.

Maestro12 zegt ook in post 12: "een vreemd verhaal". Ik las in de andere topic dat TS met verhuizen bezig was en dat daardoor de tijd in het geding was en dat ze het allemaal wat verwarrend vond, mede door gebrek aan basiskennis. Ik dacht, dan heb je iemand nodig zoals route99 die iets goed en geduldig kan uitleggen. Dat is gewoon positief bedoeld. Maar dat valt dan verkeerd bij jou. Succes dan verder.
 
@Maestr12, jouw quote uit:
http://www.leukofmeuk.nl/leuk-of-meuk-3/
Het sluit nog steeds niet uit de de USB poort de SAT-ontvanger ook niet optimaal is, en er is veel garbage onder de USB sticks, waarvan je niet verwachten kunt dat een TS als deze zou kunnen weten dat je dat ook kunt meten.
PS: Zo'n meter kun je nog steeds kopen.
Maar als je al een digitale multimeter hebt en er ligt een geschikte USB naar USB kabel te verstoffen... kun je met weinig knutselwerk zelf een aangepaste kabel fabrieken en de multimeter ook daar voor inzetten.....
 
Hallo

"Probleem is dat ik wat kuren met de USB stick en de ontvanger had, ik had geen andere keuze dan deze er uit te halen."

Geen flauw idee welk probleem er was , maar ....

Slechte kontakten door vervuiling (stof) of erger losgescheurde u.s.b. connector motherboard sat. ontvanger zijn meer dan realistische kandidaten.

Controleren of deze connector zuiver stofvrij is , en of je deze kunt bewegen (speling door gescheurde soldeerverbindingen)

Controleer op een p.c. of de u.s.b. sticks nog wel korrekt werken.

Door slechte kontakten (zelfde als niet veilig verwijderen) kunnen deze immers corrupt zijn.

Als test of de ontvanger nog o.k. is , kun je een goedkoop u.s.b. stickje kopen in b.v.b. action.

Als je een antwoord hebt op bovenstaande ben je al een heel eind.

H2testW zou je b.v.b. kunnen gebruiken om de u.s.b. sticks te testen op hun integriteit.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=h2testW

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn , laten uitvoeren door iemand met wel de nodige ervaring in deze materie.

Peter
 
De 64GB stick heb ik op dit moment voor andere bestanden in gebruik, die werkt prima in Windows.

De 32GB stick zie ik wel in Windows XP in de patitionmanager, maar meer dan dat ook niet.

Ik kan wel een harde schijf van 3TB er aan hangen, echter ben ik wat voorzichtig, die heeft uiteraard een externe voeding.

Even over de opmerking dat ik toch verhuizen zal, niet omdat ik het leuk vindt, maar geen keuze zie, den locatie kan niet bieden wat ik nodig heb. Ik moet dus weer verder kijken, jammer dat het zo lang geduurd heeft voor ik een gesprek gehad heb, ik ben inmiddels al 2 jaar zoekende.
 
Die link naar het forum is inderdaad erg handig....

Heb je daar gezocht?
Er werden op die USB poort ook vaak geen externe harde schijfjes herkend.
https://www.sat4all.com/forums/topic/338048-harde-schijfusb-stick-voor-m7-sat801/

De eerste is prima te checken door een USB hubje met een externe voeding te nemen en daar de USB stick in de te doen.
USB 2 is met 500 mA best krap....
Of de USB poort is echt stuk.

Edit: Het staat zelfs in de handleiding op pagina 14 wat de eisen zijn om op te nemen en wat een probleem kan zijn....
https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/handleiding-hd-ontvanger-m7-sat801.pdf

Een USB stick lijkt me ook een USB-apparaat. Voor de voeding daarvoor heb je dus die hub met voeding nodig.
Of je moet zolang testen tot je een USB stick vindt die geen externe voeding nodig heeft.
Of de USB poort is stuk, maar ik zou eerst een testje met een USB- hub met voeding doen.

De handleiding zat niet bij de ontvanger, dat was een beknopte pagina.

Een USB stick heeft altijd redelijk goed gewerkt, de kwaliteit van de ontvanger is niet de van het, dat is Canal Digitaal kwaliteit.

Ik ga nog eens kijken, ook via een Linux programma, daar heb ik al vaker vergrende computerbestanden mee opgeslagen en Windows opnieuw geïnstalleerd, maar dat terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan