Bepaalde toetsen van laptoptoetsenbord reageren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Het gaat om een Acer Swift 3 met Windows 10, nog vrij nieuw. Het was al een tijdje zo dat bepaalde toetsen (g, h, m) niet reageerden maar wel als ik ze langer indrukte. Dan kwam er bijvoorbeeld gggg te staan en deed ie daarna weer een tijdje normaal. Nu reageren de toetsen helemaal niet meer helaas. Er zat geen vuil onder de toetsen, of althans ik heb er eentje opgelicht. Leek me ook sterk.

In apparaatbeheer vind ik 3 toetsenborden: HID-toetsenbordapparaat (2x) en Standaard PS/-2 toetsenbord. Ik weet niet welke 'het' nou is, maar heb ze alle drie gedeinstalleerd. Volgens Google moet ik ze dan opnieuw installeren en updaten maar dat doet hij volgens mij automatisch als ik de computer opnieuw opstart. Als ik dan kijk of er updates zijn, vindt hij niks nieuws. Het verandert helaas niks aan de situatie.

Wat kan ik hieraan doen?
 
Hallo

Meestal zijn dit de symptomen van een defekt keyboard.

De meest voorkomende oorzaak ---> vochtinsijpeling.

G H M liggen ook dicht bij elkaar bij een qwerty keyboard ....

Of het motherboard dan ook geraakt is , kun je slechts controleren na openen v/h toestel.

Je kunt natuurlijk ook eens de keyboardflex in/uitpluggen , in de hoop dat het slechts een slecht kontakt is , nee heb je .... (met de door u vermelde symtomen is het zo goed als zeker dit niet)

Ineens meerdere karakters na elkaar , is kontaktdender , wat bovenstaande vermoedens nog een extra ruggesteun geeft.

Mocht er nog garantie zijn ---> deze uiteraard claimen.

of een en ander nog korrekt werkt , kun je controleren met dit :

https://keyboardchecker.com/

Had indertijd zoiets waarvoor je niet op www moest , maar staat ergens op een u.s.b. stick die ik momenteel niet kan vinden.

Een nieuw keyboard is niet zo duur als je deze aan de bron koopt.

Let dan wel op de keyb layout.

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...0.l1313&_nkw=Ac+keyboard++er+Swift+3&_sacat=0

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Zullen wel tut's genoeg te vinden zijn op youtube .

Wees voorzichtig met vergrendeling keyboard connector .

:thumb:

Peter
 
Hallo

Zullen wel tut's genoeg te vinden zijn op youtube .

Wees voorzichtig met vergrendeling keyboard connector .

:thumb:

Peter

Nou, de Acer Swift 3 bleek een hele happening. Ik moest vrijwel alles losmaken. Wel gelukt tot de schroefjes van het moederbord. Die kreeg ik met geen mogelijkheid los. Terwijl hetzelfde type schroefje op een andere plek wel prima loskwam. Zie bijlage. Die gouden grotere schroefjes. De tip om de schroevendraaier op de rand te zetten in plaats van in het midden gaat hier ook niet op omdat het open middelste stukje te ver van de rand zit.

Uiteindelijk dus niks vervangen, alles weer in elkaar gezet en voila, de toetsen doen het weer. :rolleyes:

Maar ik ben dus nog wel benieuwd hoe ik die schroefjes los had moeten krijgen?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2021-11-24 at 15.32.40.jpeg
    WhatsApp Image 2021-11-24 at 15.32.40.jpeg
    328,7 KB · Weergaven: 16
Hallo

Hier over gelezen ????

"Je kunt natuurlijk ook eens de keyboardflex in/uitpluggen , in de hoop dat het slechts een slecht kontakt is , nee heb je .... "

Veel modellen zuigen immers ook koellucht doorheen keyboard ... daarom was de tip gegeven om toch ook eens de keyb.flex in/uit te pluggen.

Het manipuleren van de laptop is soms al genoeg om de vervuiling te verplaatsen indien het slechts stof is.

Regelmatig het stof eens verwijderen met b.v.b. luchtdruk (compressor) kan dit voorkomen.(ook heatpiperadiator en fan)


"Maar ik ben dus nog wel benieuwd hoe ik die schroefjes los had moeten krijgen? "

1 druppel wd 40 kan helpen , uiteraard perfekt passende bits gebruiken , schroefje iets opwarmen met puntje van soldeerbout (plastic niet laten smelten uiteraard)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan