Toshiba Portable schijf niet meer te gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

AccessGuru

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 nov 2021
Berichten
1.067
Wellicht is mijn vraag vergelijkbaar met deze: WD My Book 3TB staat niet meer op de computer (helpmij.nl) Toch maar een eigen vraag aangemaakt, wellicht een ander probleem :) Even in het kort de situatie: ik heb al een tijdje een Toshiba V36 600-F harde schuif in huis en in gebruik, en die is 'ineens' verdwenen uit mijn schijvenoverzicht. Omdat ik nogal wat externe harde schijven gebruik, viel dat in eerste instantie niet zo op, maar nu dus wel. Ik heb de laatste tijd sowieso problemen met de externe harde schijven (in het kort: ik mag er niks meer op schrijven ook al ben ik eigenaar maar dat is een ander verhaal. Wordt denk ik een andere vraag.) maar de Toshiba is dus ook echt niet meer te zien in de lijst. Hij is ook niet te zien in het Disk Management overzicht van de schijven. Wat-ie wél doet als ik hem aansluit: draaien. Je voelt dat de schijf toeren maakt als ik hem vasthoud. Hij krijgt dus nog steeds stroom.

Wat heb ik geprobeerd?
1a. Andere kabel van werkende schijf.
Werkt nog steeds niet.
1b. Kabel van de Toshiba getest op de schijf uit 1a, en die werkt nog steeds prima.
Aan de kabel zal het dus niet liggen denk ik.
2. Alle schijven getest op twee andere laptops
Alle schijven zijn bruikbaar en zichtbaar op de twee laptops, behalve de Toshiba. Ook hier draait de schijf continu zijn rondjes, alsof hij Sven Kramer is die niet weet dat-ie moet stoppen :).

Zit nu een beetje op een dood spoor; wat kan ik nog doen om de schijf aan de praat te krijgen? Hij is knap gesealed, dus openmaken zal een eenmalige actie zijn...
 
Hallo

Laat op die toshiba drive eens crystaldiskinfo los ....

Weet je meteen of er een mechanisch defekt is of "slechts" een software probleem.


"Hij is knap gesealed, dus openmaken zal een eenmalige actie zijn... "

Lijkt er op dat je de u.s.b. enclosure verdenkt ????

Mocht het deze zijn die defekt is , hoop ik voor u , dat na openen er een sata exemplaar in deze enclosure zit.

Meer en meer zit er een print op de h.d.d. , met u.s.b. geintegreerd.

Hier :

https://www.youtube.com/watch?v=Qv-gF8yxJgI

Zie je hoe "moeilijke" enclosures meestal in elkaar zitten (om u een idee te geven)

Zie je meteen ook wat ik bedoel met "u.s.b. geintegreerd op p.c.b. h.d.d.)


Peter
 
Laatst bewerkt:
Hij is ook niet te zien in het Disk Management overzicht van de schijven. Wat-ie wél doet als ik hem aansluit: draaien. Je voelt dat de schijf toeren maakt als ik hem vasthoud. Hij krijgt dus nog steeds stroom.
Kan gewoon stuk zijn en hij (hangt aan de) krijgt spanning en gebruikt stroom.:cool:
Niet te zien in Chrystaldiskinfo, model kliko.
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
 
Ik ga dat eens proberen met CrystalDiskInfo. Maar ik vrees dat-ie hem ook niet gaat zien. Gelukkig heb ik een grote kliko :). D'r is zeker ook geen manier om de data er dan nog af te krijgen?
 
Mogelijk staat hier nog wat bij.
 
Ik ga dat eens proberen met CrystalDiskInfo. Maar ik vrees dat-ie hem ook niet gaat zien. Gelukkig heb ik een grote kliko :). D'r is zeker ook geen manier om de data er dan nog af te krijgen?

Als hij niet in Windows is te zien dan ook niet in tools voor harde schijven.
Je kunt het nog eens met een Linux live distributie proberen v.a. een USB stick.
 
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik vrees dat ik gewoon pech heb met dit ding.
 
Hallo

"Ik ga dat eens proberen met CrystalDiskInfo."

Wat was het resultaat van deze test?

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan