• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Eerste twee woorden weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Accesgebruiker

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2019
Berichten
11
Ik probeer uit een andere tabblad de eerste twee woorden te pakken.
Deze woorden bestaan uit product namen.

Code:
=LINKS('Affiliate File'!B2;VIND.ALLES("^";SUBSTITUEREN('Affiliate File'!B2;" ";"^";2))-1)

Dit werkt prima, alleen heb ik aantal producten die al twee woorden hebben. Deze geeft echter een #WAARDE! aan.
Hoe zorg ik er voor dat die het wel pakt?
 
Waarschijnlijk kan de VIND-functies niets vinden, en geeft daarom een foutmelding...

Een voorbeeldje zou helpen...
 
Waarschijnlijk kan de VIND-functies niets vinden, en geeft daarom een foutmelding...

Een voorbeeldje zou helpen...

Op het moment dat ik zeg, weergeef 3 woorden aan, dan pakt hij het wel. Producten met alleen drie woorden pakt die dan niet.
Hoe wil je dat ik het voorbeeld geef?

Daarbij heb ik nog een probleem er naast en dat is Verticaal zoeken. Het werkt, maar toch geeft die bij bepaalde producten verkeerde informatie.
 
Laatst bewerkt:
Mooiste is hier een geanonimiseerd exemplaar van je bestand te plaatsen, of anders een representatief voorbeeld ervan. Geef daarin even aan wat je hebt en wat je wilt bereiken voor een aantal regels (handmatig).
Geef ook even aan welke Excel versie je gebruikt. In Excel 365 zijn nieuwe functies beschikbaar die hier misschien wel handig zijn.

Met 3 woorden kan de VIND-functie waarschijnlijk wel een tweede spatie vinden, bij 2 woorden niet...
 
Zoals je ziet heb ik 4 tabbladen.
De eerste is een tabblad is wat ik heb gedownload.
De tweede is een tabblad die ik nodig heb op het op mijn website te exporteren.
De derde is niet relevant en de vierde tabblad staan de categorieen.

Tabblad 2 wil ik dus de product titels maximaal twee woorden laten weergeven.
Dat doe ik dus met
Code:
=VERT.ZOEKEN('Affiliate File'!O2;Categorieen!A:B;2)

Echter zie je dat op line 32, 49, 62 ect #WAARDE! aangeeft. Als je dan kijkt naar Tabblad 1 zie je dat het al twee woorden heeft.

Tweede probleem is dat sommige producten niet bij de juiste categorieen staan.
Het probleem begint bij line 472. Vanaf daar staat het niet goed. Terwijl alles juist is verwezen ...

Ben helaas niet zo'n excel held haha. Is mij lang geleden.
Ik gebruik 365 versie.
 
1e Probleem. Geeft dit de gewenste resultaten?
Code:
=ALS.FOUT(LINKS('Affiliate File'!B2;VIND.ALLES("^";SUBSTITUEREN('Affiliate File'!B2;" ";"^";2))-1);'Affiliate File'!B2)
2e Probleem. Je bent een parameter "vergeten"
Code:
=VERT.ZOEKEN('Affiliate File'!O493;Categorieen!A:B;2[COLOR="#FF0000"][B];0[/B][/COLOR])
 
De vert.zoekenfunctie vereist een 0 of ONWAAR als 4e parameter om te zorgen dat je een exacte match krijgt. Als je 0 weglaat dan geeft de formule altijd de waarde die het best in de buurt komt en dat kan rare resultaten geven

99 van de 100 keer gebruik ik 0 / onwaar zodat ik zeker weet dat er alleen een waarde uitkomt als er een exacte overeenkomst is met de zoekwaarde (hier O2)
Code:
=VERT.ZOEKEN('Affiliate File'!O2;Categorieen!A:B;2;0)


De 2e fout kun je ondervangen met een ALS.FOUT functie om je huidige VIND.ALLES functie die dan de hele tekst weer geeft via LENGTE(B2) voor de LINKS Functie
Code:
=LINKS('Affiliate File'!B2;ALS.FOUT(VIND.ALLES("^";SUBSTITUEREN('Affiliate File'!B2;" ";"^";2))-1;LENGTE('Affiliate File'!B2)))

effectief geeft hij bij omschrijvingen van 1 of 2 woorden de hele name weer
 
1e Probleem. Geeft dit de gewenste resultaten?
Code:
=ALS.FOUT(LINKS('Affiliate File'!B2;VIND.ALLES("^";SUBSTITUEREN('Affiliate File'!B2;" ";"^";2))-1);'Affiliate File'!B2)
2e Probleem. Je bent een parameter "vergeten"
Code:
=VERT.ZOEKEN('Affiliate File'!O493;Categorieen!A:B;2[COLOR="#FF0000"][B];0[/B][/COLOR])

Helemaal super!
ALS.FOUT had ik ook al geprobeerd maar zie nu wat ik fout heb gedaan.
Het tweede probleem werkt ook. Op een na (line 499) maar die heb ik even met de hand veranderd.
EDIT: Fout kwam door een verkeerde verwijzing :D Werkt super!

SUPER BEDANKT!
 
Laatst bewerkt:
Nero AG stond niet in het rijtje met zoektermen. Dus vandaar de fout...

Succes ermee. Zou het bestand weer weghalen misschien, staat ook prijsinformatie in...
 
Is dit een idee ?

PHP:
=LINKS('Affiliate File'!B2;VIND.ALLES("^";SUBSTITUEREN('Affiliate File'!B2 & " ";" ";"^";2))-1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan