Kan lint niet aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Hallo Lezer, ik gebruik office 2010. Bij het maken van rapporten mis ik o.a. de wizzard op de link. Het lukt mij niet om dit aan te passen. Hoe kan ik dit oplossen?
 

Bijlagen

  • Lint.gif
    Lint.gif
    6,7 KB · Weergaven: 39
In de bijlage zie je onder het Maken van formulieren dat de opties grijs zijn. Ze komen ook niet oor in het lint. Googelen naar access formulieren maken, geeft aan de wizard te gebruiken maar bij mij is het niet beschikbaar Ik krijg het niet aangepast om het te gebruiken.
 
Ik snap echt je probleem niet. Wat je laat zien in je plaatje is een overzicht van de vaste knoppen, die je niet kan verwijderen. Dus hoe je daar bij komt, is mij een raadsel. Even twee plaatjes zoals het bij mij staat:

Access Menubalk.jpg

Zoals je ziet, vergelijkbaar met jouw situatie. In het Hoofdscherm ziet dat er zo uit onder het tabblad Maken
:
Access Menubalk Maken.jpg

Je ziet dat alle knoppen aanwezig zijn. Wat jij laat zien, is dus de standaardsituatie. Wat je niet laat zien, is dat de door jou aangegeven knoppen dus niet op het tabblad Maken​ staan. En dát zou je dus moeten laten zien.
 
Na het zien van Uw afbeelding wordt het mij duidelijker, bij mij is het navigeren nog grijs
 

Bijlagen

  • Wizard,gif.gif
    Wizard,gif.gif
    15,6 KB · Weergaven: 18
https://www.google.com/search?client=opera&q=navigation+greyed+out+"access+2010"&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Als ik zo kijk komt dit probleem zeker voor als je de database opgeslagen in een ouder format dan 2010... bijv als Access 2000-2003 of 2007.
https://answers.microsoft.com/en-us...ed to actually create,should then be *active*.
[FONT=&amp]The problem was fixed by changing the default type from Access 2000-2003 to Access 2007 (we have part of an older version of MS Office on the terminal server as well) and then saving the existing database into this version or creating a new one. [/FONT]
Als welke versie heb je hem opgeslagen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan