Welke keuze videokaart voor 27 inch 4K monitor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Berichten
259
Hallo , kan iemand mij wegmaken in doolhof van de videokaarten ?
Ik heb een monitor 27 inch 4K aangeschaft.
Ik speel er geen games op maar wil wel van een zon goed mogelijk beeld genieten.
Je kan het zo duur maken als je wil , goed is goed.
Ik hoor het. Mvg rosie
 
“een zo’n goed mogelijk beeld” wordt eigenlijk geheel bepaald door het scherm zelf.
Je hebt uiteraard een videokaart nodig die deze resolutie aan kan, dat kan elke moderne kaart.

Welke pc heb je eigenlijk?
 
Beste
Begint bij tweakers bij 31 euro? Videokaart moet toch bepaalde specs hebben om een 4K monitor voorzien van beeld? Gaat hem toch niet worden met een kaartje van 31 euro?
 
4K resolutie is helemaal geen zware eis, zowat elke kaart kan 3840 x 2160 pixels aansturen.
Van belang is uiteraard ook de video-connector: hdmi of iets moderners?

We weten nog steeds niet welke pc en monitor je hebt… lastig helpen zo…
 
Laatst bewerkt:
Beste
Begint bij tweakers bij 31 euro? Videokaart moet toch bepaalde specs hebben om een 4K monitor voorzien van beeld? Gaat hem toch niet worden met een kaartje van 31 euro?

Wel dus, maar schaf je toch een RTX 3090 aan!
4K stelt gewoon weinig voor.
 
Sorry lange pier.
Ik heb het idee dat je niet serieus op mijn vraag ingaat?
Raar antwoord ook over die videokaart rtx3090
Ik vraag alleen maar waar mijn nieuw aan te schaffen videokaart
aan moet voldoen om 4K monitor te voorzien van beeld?
Meer info zie eerder deze topic
Specs computer van mij ! Krullenbol komt ie dan
CPU amd ryzen 5 2600
Ram 32gb geheugen
Mb asrock ab350 pro4
BVD Rossi
 
Oja heren
Beeldscherm is iiyama prolite xu2792uhsu
Voorzien van display port en HDMI en dvi-d
Als er nog meer informatie nodig is hoor ik het graag
 
Hoi lange pier
Ik denk dat je te lang en te veel op dit forum je diensten heb bij gedragen.
Uit verveling en desinteresse beantwoord je de vragen van mensen en worden niet serieus genomen.
Ik denk dat het tijd wordt voor andere jonge moderator die nog met energie vragen
beantwoordvan mensen met computer problemen.
Beetje jammer, was vroeger beter en een hoop plezier van gehad.
Gr Rossi
 
Ik vraag alleen maar waar mijn nieuw aan te schaffen videokaart
aan moet voldoen om 4K monitor te voorzien van beeld?
Meer info zie eerder deze topic
Specs computer van mij ! Krullenbol  komt ie dan
CPU amd ryzen 5 2600
Ram 32gb geheugen
Mb asrock ab350 pro4
BVD Rossi
Als het filter net iets scherper gezet wordt... met de PCI opties van jouw moederbord...
https://www.asrock.com/mb/AMD/AB350 Pro4/index.asp#Overview
2 PCIe 3.0 x16, 4 PCIe 2.0 x1
Dan is er nog geschikte over waarmee je voor ca 9 tientjes toch echt een 4K videokaart kunt kopen.
https://tweakers.net/videokaarten/v...wZdALSLXN2XrQZ2ibrub7tToe4LIKaBol_-K9amv26_oG

Deze blijft over: https://tweakers.net/pricewatch/1559532/asus-asus-geforce-gt-710-met-4x-hdmi.html
Toch?
 
Laatst bewerkt:
@Rosie
In post 1 laat je blijken niet veel verstand van deze materie te hebben. Je vraagt hulp. Jij schrijft: je kan het zo duur maken als je wil, goed is goed. Bedoel je dat eerste letterlijk? Of bedoel je, als die aan de eisen voldoet, dan mag het ook goedkoop zijn?
Krullenbol schrijft: "Je hebt uiteraard een videokaart nodig die deze resolutie aan kan, dat kan elke moderne kaart.
Lange Pier schrijft: "Vrijwel elke videokaart uit de huidige series kan dat."
Rosie schrijft: "Begint bij tweakers bij 31 euro? Videokaart moet toch bepaalde specs hebben om een 4K monitor voorzien van beeld? Gaat hem toch niet worden met een kaartje van 31 euro?"
Daarmee trek je de gegeven adviezen in twijfel. Krullenbol schrijft dan nog eens: "4K resolutie is helemaal geen zware eis…".
Ik zie dus niet dat Lange Pier niet serieus antwoord geeft. Hij maakt een grapje met de RTX 3090. Niets mis mee. Hij bevestigd zijn antwoord nog eens in de quote van post 9.
Al met al vind ik dan jouw antwoord/conclusie in post 10 niet terecht. Als je eerlijk bent kun je ook zeggen dat het je in deze materie aan kennis en inzicht ontbreekt. Ik zou ook moeite hebben met dergelijke antwoorden omdat ik er geen verstand van heb, maar ik wil het wel goed doen.
Ik zou zelf niet aan dergelijke werkzaamheden beginnen maar naar een computerwinkel gaan die dat in orde kan maken.
Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan