Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 14 van 14

Onderwerp: Bestand verwijderen

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2013
    Vraag is niet opgelost

    Bestand verwijderen

    Als ik een bestand met de muis aanwijs (het word dan blauw) en vervolgens on de delete toets druk dan lijkt het weg te zijn (want als ik nogmaals druk
    dan lees ik: kan bestand niet vinden. Als in dan de map waarin het bestand stond verlaat en opnieuw daar terugkom is het niet meer zichtbaar maar wel in de prullenbak te zien. Daar gebeurd dan hetzelfde.
    Het maakt niet uit wat voor bestand het is, kan een foto (jpg) zijn, of text betstand. Eigenlijk alle soort van bestanden.

    Wie heeft de oplossing voor dit irritante probleem?

  2. #2
    Giga Senior
    Verenigingslid
    srpchulp's avatar
    Geregistreerd
    16 juni 2009
    Locatie
    Den Haag
    U beschrijft precies hoe het verwijderproces in windows gaat.
    Ik snap het probleem niet.
    Wellicht dat er meer informatie van uw kant nodig is.

  3. #3
    Senior Member krullenbol's avatar
    Geregistreerd
    24 november 2006
    Dat kun je instellen in eigenschappen van de prullenmand, met rechtermuis-knop er op klikken.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  items onmiddellijk verwijderen.jpg
Bekeken: 13
Grootte:  41,2 KB

  4. #4
    Mega Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Zoals de afbeelding in post 3 laat zien ben je ze helemaal kwijt, dus permanent gewist en dat moet je niet doen. Vink Vragen om bevestiging bij verwijderen aan.

    "vervolgens on de delete toets druk dan lijkt het weg te zijn (want als ik nogmaals druk
    dan lees ik: kan bestand niet vinden."

    "Lijkt het weg" kan niet. Of het staat er of het staat er niet. Waarom moet je dan nog een keer drukken?

    Vink Vragen om bevestiging bij verwijderen aan. Doe dat eens en ik denk dat dit veiliger is en geen problemen zal opleveren.
    Laatst aangepast door Senso : 26 november 2021 om 13:39
    Desktop computer; Windows 10 Pro 64-bits; Versie 21H2; Build 19044.1348;
    WFEP 120.2212.3920.0; Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07 Ghz; RAM 12,0 GB;
    Intel SSD 180 GB; Norton|Security; Office 2007 Home and Students; Windows Live Mail

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2013
    Hallo, ik zie na "verwijderen" het bestand nog steeds staan, maar het zit intussen al in de prullenbak. Ga ik nu terug
    naar de map waarin het bestand zojuist nog zichtbaar was is het nu verdwenen.
    Ik snap het ook niet maar na op het bestand de muis te leggen en daarna op de delete toets gerukt te hebben, had ik het dan niet meer moeten zien, maar het is nog zictbaar. Als ik het daarna kontroleer op grootte dan blijkt dat bestand nog maar ooo groot te zijn. intussen zit het al wel in de prullenbak?????? En in de prullenbak hetzelfde probleem, verwijder het maar zie het nog, pas bij terugkeer nar de prullenbak is het verdwenen

  6. #6
    Mega Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Doe dan eens een schijfcontrole = chkdsk /f
    Ga naar de schijf, klik er op RMK = rechtermuisknop
    Zit onder RMK > Eigenschappen > Tabblad > Extra > Foutcontrole (van de schijf).
    Laatst aangepast door Senso : 26 november 2021 om 13:44
    Desktop computer; Windows 10 Pro 64-bits; Versie 21H2; Build 19044.1348;
    WFEP 120.2212.3920.0; Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07 Ghz; RAM 12,0 GB;
    Intel SSD 180 GB; Norton|Security; Office 2007 Home and Students; Windows Live Mail

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2013
    Senso, dat heb ik gedaan, geen fouten gevonden

  8. #8
    Mega Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Om welk systeem/OS/specificaties gaat het? Heb je de laatste updates? Kijk eens naar de basisstappen in deze sectie (bovenaan).
    Desktop computer; Windows 10 Pro 64-bits; Versie 21H2; Build 19044.1348;
    WFEP 120.2212.3920.0; Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07 Ghz; RAM 12,0 GB;
    Intel SSD 180 GB; Norton|Security; Office 2007 Home and Students; Windows Live Mail

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2013
    Senso, windows 10 prof, alle updates zijn on orde.

  10. #10
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Als je het instelt zoals in #3 maar dan ook voor elke schijf/partitie wat is dan nog het probleem?
    We zijn niet helderziend en glazen bollen zijn erg zeldzaam, geef ons informatie a.u.b., gebruik Speccy.
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web

  11. #11
    Senior Member frimout's avatar
    Geregistreerd
    22 juli 2001
    Locatie
    Waarschoot(België)
    Hallo Knirfle, als je zeker weet dat je het (de) bestand(en) echt van de PC wilt verwijderen druk dan shift+delete en bevestig, maar dan is alles echt weg en niet in de prullenbak!!!
    Let echt goed op want ik heb ook al gehad dat ik per ongeluk een verkeerde map had aangeduid en alles foetsie

  12. #12
    Mega Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Ja, je hebt uren aan een Word-, Excel-document gewerkt en je verwijdert die permanent dan zit je met de gebakken peren. Niet doen dus.

    Doe eens een opschoning met CCleaner en kijk eerst eens wat aangevinkt staat. Ik zie geen antwoord op de vraag welk systeem (hardware) je hebt.

    Schakel ook eens Windows Search uit zit onder > Services = services.msc onder Win+R = Run/Uitvoeren typ services.msc en scroll naar beneden.

    Ik lees dat de prullenbak dan defect kan zijn.
    typ cmd in het zoekvak > Uitvoeren als administrator.
    typ achter de Command Prompt:
    rd /s /q C:$Recycle.bin
    enter
    opnieuw opstarten
    Laatst aangepast door Senso : 26 november 2021 om 15:30
    Desktop computer; Windows 10 Pro 64-bits; Versie 21H2; Build 19044.1348;
    WFEP 120.2212.3920.0; Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07 Ghz; RAM 12,0 GB;
    Intel SSD 180 GB; Norton|Security; Office 2007 Home and Students; Windows Live Mail

  13. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2013
    Omdat ik er, ondanks de raadgevingen hier er niet uit kwam, heb ik en systeem kopie die 2 weken geleden was gemaakt, terug gezet en daarmee was het probleem verholpen.
    Wel vervelend dat ik nu niet weet hoe eea is gekomen maar is kan weer vooruit.
    En daar is een systeem kopie natuurlijk voor.

    Bedankt voor de adviezen, groet!

  14. #14
    Mega Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2016
    Wel vervelend dat ik nu niet weet hoe eea is gekomen maar is kan weer vooruit.
    Dat is zo, maar je kunt ook zeggen, ik weet weer een aantal eenvoudige stappen om bij een volgend probleem te gebruiken.
    Desktop computer; Windows 10 Pro 64-bits; Versie 21H2; Build 19044.1348;
    WFEP 120.2212.3920.0; Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07 Ghz; RAM 12,0 GB;
    Intel SSD 180 GB; Norton|Security; Office 2007 Home and Students; Windows Live Mail

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren