Bestand verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knirfle

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
16
Als ik een bestand met de muis aanwijs (het word dan blauw) en vervolgens on de delete toets druk dan lijkt het weg te zijn (want als ik nogmaals druk
dan lees ik: kan bestand niet vinden. Als in dan de map waarin het bestand stond verlaat en opnieuw daar terugkom is het niet meer zichtbaar maar wel in de prullenbak te zien. Daar gebeurd dan hetzelfde.
Het maakt niet uit wat voor bestand het is, kan een foto (jpg) zijn, of text betstand. Eigenlijk alle soort van bestanden.

Wie heeft de oplossing voor dit irritante probleem?
 
U beschrijft precies hoe het verwijderproces in windows gaat.
Ik snap het probleem niet.
Wellicht dat er meer informatie van uw kant nodig is.
 
Dat kun je instellen in eigenschappen van de prullenmand, met rechtermuis-knop er op klikken.

items onmiddellijk verwijderen.jpg
 
Zoals de afbeelding in post 3 laat zien ben je ze helemaal kwijt, dus permanent gewist en dat moet je niet doen. Vink Vragen om bevestiging bij verwijderen aan.

"vervolgens on de delete toets druk dan lijkt het weg te zijn (want als ik nogmaals druk
dan lees ik: kan bestand niet vinden."

"Lijkt het weg" kan niet. Of het staat er of het staat er niet. Waarom moet je dan nog een keer drukken?

Vink Vragen om bevestiging bij verwijderen aan. Doe dat eens en ik denk dat dit veiliger is en geen problemen zal opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik zie na "verwijderen" het bestand nog steeds staan, maar het zit intussen al in de prullenbak. Ga ik nu terug
naar de map waarin het bestand zojuist nog zichtbaar was is het nu verdwenen.
Ik snap het ook niet maar na op het bestand de muis te leggen en daarna op de delete toets gerukt te hebben, had ik het dan niet meer moeten zien, maar het is nog zictbaar. Als ik het daarna kontroleer op grootte dan blijkt dat bestand nog maar ooo groot te zijn. intussen zit het al wel in de prullenbak?????? En in de prullenbak hetzelfde probleem, verwijder het maar zie het nog, pas bij terugkeer nar de prullenbak is het verdwenen
 
Doe dan eens een schijfcontrole = chkdsk /f
Ga naar de schijf, klik er op RMK = rechtermuisknop
Zit onder RMK > Eigenschappen > Tabblad > Extra > Foutcontrole (van de schijf).
 
Laatst bewerkt:
Om welk systeem/OS/specificaties gaat het? Heb je de laatste updates? Kijk eens naar de basisstappen in deze sectie (bovenaan).
 
Als je het instelt zoals in #3 maar dan ook voor elke schijf/partitie wat is dan nog het probleem?
 
Hallo Knirfle, als je zeker weet dat je het (de) bestand(en) echt van de PC wilt verwijderen druk dan shift+delete en bevestig, maar dan is alles echt weg en niet in de prullenbak!!!
Let echt goed op want ik heb ook al gehad dat ik per ongeluk een verkeerde map had aangeduid en alles foetsie :eek:
 
Ja, je hebt uren aan een Word-, Excel-document gewerkt en je verwijdert die permanent dan zit je met de gebakken peren. Niet doen dus.

Doe eens een opschoning met CCleaner en kijk eerst eens wat aangevinkt staat. Ik zie geen antwoord op de vraag welk systeem (hardware) je hebt.

Schakel ook eens Windows Search uit zit onder > Services = services.msc onder Win+R = Run/Uitvoeren typ services.msc en scroll naar beneden.

Ik lees dat de prullenbak dan defect kan zijn.
typ cmd in het zoekvak > Uitvoeren als administrator.
typ achter de Command Prompt:
rd /s /q C:$Recycle.bin
enter
opnieuw opstarten
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik er, ondanks de raadgevingen hier er niet uit kwam, heb ik en systeem kopie die 2 weken geleden was gemaakt, terug gezet en daarmee was het probleem verholpen.
Wel vervelend dat ik nu niet weet hoe eea is gekomen maar is kan weer vooruit.
En daar is een systeem kopie natuurlijk voor.

Bedankt voor de adviezen, groet!
 
Wel vervelend dat ik nu niet weet hoe eea is gekomen maar is kan weer vooruit.
Dat is zo, maar je kunt ook zeggen, ik weet weer een aantal eenvoudige stappen om bij een volgend probleem te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan