• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ontbreken van Sjabloon info

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansFRAP

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
209
Beschrijving
Bij het uitlezen van werkboek-eigenschappen, wordt bij mij het item: Sjabloon niet gevuld.
( Bestand, Info, Alle Eigenschappen weergeven )

Ik heb mijn werkboek aangemaakt vanuit: Bestand, Nieuw, Kantoor, 'sjabloon'
(Dit sjabloon bestaat en heeft ext. .XLTX )

Extra
Ook met VBA code zie ik wel een: wbp.name = Template maar wbp.value blijft leeg.

Vraag
Ben ik de enige die geen sjabloon-naam zie bij openen van BestandsEigenschappen??
Of doe ik iets verkeerds? Of moet ik ergens anders kijken??
 
Laatst bewerkt:
Als je in de VBEditor kijkt, zul je zien dat er geen template gekoppeld is (in tegenstelling tot bijv. Word)
In Excel betekent een template niets anders dan een ander Excel bestand; dat kan xlsx, xlsm, xlsb, xlam of xlst zijn.
Dat is heel wat anders dan een gekoppelde template waarvan iedere wijziging ook automatisch in een daarop gebaseerd bestand wordt doorgevoerd.
Alleen als je via references een koppeling legt naar het bestand waarop het excelbestand gebaseerd is, zul je hier informatie aantreffen.
 
@snb
Mijn dank. Helaas dus.

Toch wel verwarrend.
Wanneer je een Excel werkblad opslaan als sjabloon dan heeft dit extentie: xlst.
Bij maken nieuw werkmap op basis van zo'n sjabloon dan ontstaat er een nieuw bestand met een 'nummer-naam'.
Toch levert dit geen sjabloon-naam in de geavanceerde eigenschappen.
Lijkt dus meer op een kopie van 'basis-xlst' werkmap.
 
Of van een basis.xlsx bestand. Alleen de de extensie is analoog overgenomen uit Worrd, de overige eigenschappen (waar het natuurlijk om draait: macro's, stijlen, spelling) ontbreken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan