• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule voor een volgende cel in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOSO053

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2020
Berichten
20
Hallo,
vraagje;
Ik heb een tabel waarin een cel uit sommige rijen weerhouden moet worden d.m.v. "JA" te antwoorden.
Deze weerhouden cel dien op een ander tabblad onder de voorgaande ingevuld te worden.
Dat is op zich geen probleem, maar er mogen geen tussen rijen open blijven, dus bij een volgende "ja" moeten op het andere tabblad geen rijen open blijven.
het bestand in bijlage:
- tabblad "opleidingen/formations" - kolom blauw = JA/NEE/BLANCO
- tabblad "opleidingen/formations" - kolom groen = zijn de gegevens die weerhouden moeten worden indien "ja" geantwoord
-tabblad "lijst" - kolom paars: hier zouden de weerhouden gegevens (kolom groen), ondereen moeten komen wanneer "ja" is geantwoord, zonder lege rijen voor nee of blanco.

Alvast hartelijk bedankt voor de geboden hulp.
 

Bijlagen

  • REPORTING.xlsx
    102,7 KB · Weergaven: 15
aangezien je niet vermeldt welke excel je gebruikt ga ik er van uit dat je excel 365 gebruikt.
met deze formule in 1 cel met voldoende ruimte er onder krijg je vanzelf de volledige lijst met gefactureerden op JA:
Code:
=FILTER('OPLEIDINGEN FORMATIONS'!A:A;'OPLEIDINGEN FORMATIONS'!F:F="JA";"")
 
aangezien je niet vermeldt welke excel je gebruikt ga ik er van uit dat je excel 365 gebruikt.
met deze formule in 1 cel met voldoende ruimte er onder krijg je vanzelf de volledige lijst met gefactureerden op JA:
Code:
=FILTER('OPLEIDINGEN FORMATIONS'!A:A;'OPLEIDINGEN FORMATIONS'!F:F="JA";"")

Hallo,

ik gebruik idd.Excel365.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp, maar ik denk dat ik mij niet voldoende heb uitgedrukt.
Het is niet de bedoeling om alle gegevens die gegenereerd worden wanneer er "JA" is geantwoord in 1 cel te krijgen.
het is de bedoeling dat de gegevens per "JA" in de cel eronder wordt vermeld zonder dat er lege cellen tussen zitten (dat is eigenlijk mijn moeilijkheid, die antwoorden mooi onder elkaar krijgen in aparte cellen).
Dus ik neem aan dat er in alle cellen een formule dient te staan.

Alvast bedankt om dit nog even te bekijken.
 
overloop betekend dat er niet voldoende lege cellen onder de eerste cel zijn.

lege cellen zijn cellen waar niets in staat ook geen formule waar "" uit komt.
 
Laatst bewerkt:
overloop betekend dat er niet voldoende lege cellen onder de eerste cel zijn.

lege cellen zijn cellen waar niets in staat ook geen formule waar "" uit komt.

Hallo,
U hebt gelijk.
Ik heb de cellen eronder leeg gemaakt en het werkt inderdaad zoals gevraagd.
Heel hartelijk bedankt voor uw hulp en mijn excuses voor de extra gevraagde info.
Bedankt. U heeft mij een heel stuk verder geholpen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan