Windows 11 en Office.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Zou ik in Windows 11 nog steeds mijn "Office 2000" cd kunnen installeren en gebruiken ?
 
Met welke reden zou je nog een bejaard en onveilig product van 21 jaar oud nog willen gebruiken?
 
Omdat die al jaren en op alle Windows systemen draaide en nog draait.
EN omdat ik, jaren terug, die dus aangekocht heb en niet inzie waarom ik nu jaarlijks een abonnement zou moeten aanschaffen en betalen.
 
Dus ik begrijp dat je nog geen Windows 11 hebt. W10 is volgens mij nog gewoon tot 2024 veilig. Waarom dan W11?
 
Ja, Windows 11 is beschikbaar en zou kunnen worden geInstalleerd op mijn laptop, maar je hebt gelijk, tot 2025 is er geen probleem.
Ik ben dus ook niet van zin om alsnog over te schakelen.
Toch bedankt voor de toelichting.
 
Ik blijf zo lang mogelijk met W10 werken, immers werkt prima. Aar heeft wel gelijk aangaande de beveiliging van Office. Kijk oude software kan ook zwakheden bevatten en daar kan men dan aanvallen op uitvoeren. Dus zorg altijd wel voor een goed securityprogramma, die kunnen nog wat afvangen. Zelf gebruik ik Office 2007 H&S, toen met DVD en werkt nog prima.
 
Ikzelf raad aan om niet te lang met oude software blijven werken.
Na 10 jaar mag je wel wat vervangen. Na 20 jaar zeker wel!

Ik ben bang dat je met je huidige Office niet eens het veel gebruikte *.docx kan openen.
 
Ik gebruik dagelijks Excel omdat ik hierin een persoonlijke toepassing heb ontwikkeld die door andere software automatisch wordt aangevuld en bijgewerkt en zonder problemen draait.
En ja, daar zijn kleine problemen met bvb word dat soms blijft hangen (dan gebruik ik Libre Office...) als ook sommige recentere bijlagen (pps(x)) openen niet.
 
En zijn goedkope key's te vinden van Office 2019 en 2021, zou daar eens aan gaan denken.
 
Je kunt het geloof ik nog eerst Office 2019 of 20121 een maand gratis testen. Kijken of het je bevalt.
Van die oude Office versie krijg je vast geen security updates meer... das nog wel een punt als je het blijft gebruiken.
 
Iedereen bedankt voor de commentaren en suggesties.
Ik heb dus nog tijd met Windows 10 en voor eventuele security problemen heb ik wel een oplossing. Dank zij Helpmij en één van jullie heb ik enkele jaren geleden Easeus leren kennen/gebruiken.
Ik heb wekelijkse updates van mijn Windows systeem...
Zoals sommigen zich misschien nog herinneren den deze,"tuurke" is, zoals ook sommigen van jullie, niet meer van de jongste...
 
Inderdaad, je hebt al betaald en dan weer betalen.
Geen wonder dat Office een van de cash Cows van MS is.
Ik gebruik Libre Office. Geheel gratis en volledig up to date en compatibel met de Office producten. Zit alleen geen mailprogramma in, maar daar is Thunderbird heel geschikt voor.
 
Office hoef je nog steeds niet als abonnement te nemen - eenmalige aanschaf is nog steeds mogelijk. Daarnaast zijn er gratis alternatieven, zoals LibreOffice.
Desalniettemin raad ik je echt zeer sterk af om een zeer oud product als Office 2000 te gebruiken. Hoewel ik oprecht begrijp waarom je dit wilt, stel je jouw pc hiermee bloot aan risico's. Risico's die buiten de Office-omgeving kunnen doorwerken, zoals toegang tot je bankrekening of andere belangrijke en/of gevoelige zaken.

(voor de leuk: https://www.youtube.com/watch?v=rvJPALX0qfo)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan