• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Melding krijgen als cel leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Ik heb de volgende code die een pdf aanmaakt en ergens opslaat.

Als je de code laat uitvoeren en cel B7 is leeg zou je een melding moeten krijgen dat je cel B7 niet hebt ingevuld en zou de code niet verder uitgevoerd mogen worden.

Wat moet ik dan juist aan de code toevoegen ?


Code:
Sub PDF_subco()

Dim FacName As String
FacName = ("Subco") & " - " & ActiveSheet.Range("B7").Value ' 
If Dir("C:\Users\L\P\Everyone - Everyone\Phocus\Ruimtebarcodes\" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\L\P\Everyone - Everyone\Phocus\Ruimtebarcodes\" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub
 
Dit bovenaan de code

Code:
If IsEmpty(Range("B7")) Then MsgBox "B7 is niet ingevuld", vbCritical, "let op": Exit Sub
 
Laat eens zien hoe je het plaatst
 
Had blijkbaar een regel code verwijderd waardoor ik de foutmelding kreeg.:eek:

Nu werkt de code wel enkel als ik een reeds aangemaakte PDF opnieuw aanmaak krijg ik geen melding meer dat deze reeds bestaat.

Code:
Sub PDF_subco()

If IsEmpty(Range("B7")) Then MsgBox "B7 is niet ingevuld", vbCritical, "let op": Exit Sub

Dim FacName As String
FacName = ("Subco") & " - " & ActiveSheet.Range("B7").Value
If Dir("C:\Users\L\P\Everyone - Everyone\Phocus\Ruimtebarcodes\" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\L\P\Everyone - Everyone\Phocus\01. Ruimtebarcodes\" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub
 
Gebruik geen activesheet maar verwijs naar de sheet waar het om draait. Daarmee kan je probleem opgelost zijn
 
Heb er dit van gemaakt en krijg nog steeds geen melding dat de pdf reeds bestaat en deze wordt gewoon overschreven

Code:
Sub PDF_subco()

If IsEmpty(Range("B7")) Then MsgBox "B7 is niet ingevuld", vbCritical, "let op": Exit Sub

Dim FacName As String
FacName = ("Subco") & " - " & Sheets("Voertuig subco").Range("B7").Value
If Dir("C:\Users\L\P\Everyone - Everyone\Phocus\Ruimtebarcodes\" & FacName & ".pdf") <> "" Then
MsgBox "Het bestand: " & FacName & ".pdf bestaat reeds"
Exit Sub
Else
Sheets("Voertuig subco").ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:="C:\Users\L\P\Everyone - Everyone\Phocus\01. Ruimtebarcodes\" & FacName & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=1, OpenAfterPublish:=True
End If

Range("B7").Select
    Selection.ClearContents
End Sub
 
De bestandspaden komen niet overeen

01. Ruimtebarcodes
 
:eek: Hoe lomp kan ik zijn :confused:
Ga er mee stoppen vandaag denk

Bedankt voor al je hulp en snelle reacties :thumb:, het werkt :thumb:
 
:D graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan