Laptop valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
Hallo,

Ik heb een medion laptop waar win8 fouten gaf en heb er win 10 opgezet.
Als ik hem nu opstart krijg ik het medion logo en dan valt hij uit.
Veilige modus lukt ook niet want hij valt onmiddelijk uit.
In de bios geraak ik wel, dan blijft hij gewoon draaien.
Heb al verschillende dingen aan/uit gezet maar zonder succes.
Iemand een idee ?
 
Hallo

Laptop eens opstarten met bootbare versie memtest.

Weet je tenminste of er geen chipset defekten zijn , die het uitschakelen veroorzaken , en is meteen ook het geheugen getest.

Harddisk eens testen met crystaldiskinfo op mogelijke defekte/beschadigde platters.

Laptop is zuiver/stofvrij ??? (heatpiperadiator , fan)


"een medion laptop waar win8 fouten gaf "

Jammer genoeg geen vermelding welke fouten .... typenr is ook niet vermeld.

Voor hetzelfde geld is dit een gekend fenomeen bij dit model , en dien je b.v.b. de b.i.o.s. een update te geven (dit houd risico's in , en zeker niet doen op een onstabiel toestel)

Mocht dit toestel langdurig veel te heet hebben gedraaid , zijn defekte soldeerverbindingen chipset meer dan realistisch , en ook een mogelijke oorzaak.

Wacht verdere antwoorden af .... ik kan altijd een of andere mogelijke stommiteit over het hoofd hebben gezien.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem 1x opgestart met de memtest en nu start hij gewoon op zonder memtest.
Thx voor de snelle hulp
 
Ben wat te snel geweest, na 2 keer goed opstarten en win updates valt hij terug uit.
De win8 foutmelding weet ik niet, is niet mijn laptop.
De memtest was foutloos.
Ik heb ergens gelezen dat het met "bootmanager" kan te maken hebben maar aangezien hij niet opstart kan ik dit niet verwijderen.
Het gaat om een medion S6212T / MD99270.
Laptop is zuiver, wordt niet warm.
 
Ik heb de hdd eruit gehaald en op een andere pc extern aangesloten.
In schijfbeheer krijg ik ze te zien maar niet in verkenner.
In schijfbeheer staat er ook bij de het een gpt schijf is maar volgens diskpart is het geen gpt schijf.
 
Hallo

Koppel de hybride s.s.d./h.d.d. eens af.

Start het toestel dan wel op ???

Indien ja ---> monteer eens een andere h.d.d of s.s.d. bij wijze van test.

Hou in het achterhoofd dat het uitvallen ook kan veroorzaakt worden door "defekte" super i/o chipset zoals reeds eerder vermeld.


Terwijl ik dit aan het "typen" was , is reaktie nr5 gepost .....

Mits deze h.d.d nu uit de laptop is --->"Harddisk eens testen met crystaldiskinfo op mogelijke defekte/beschadigde platters. " zoals reeds eerder gepost ...



Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Het langdurig werken met een laptop met defekte l.i.o.n. batterij kan inderdaad de voedingsconnector oververhitten en doen sneuvelen.

Meestal is de connector op de netadaptor dan uiteindelijk ook beschadigd.

Dit eventueel te warm worden kun je eenvoudig controleren door te voelen aan de stekker van de netadaptor (19V zijde).(lauw worden mag .... echt heet --> is een no no ...)

Het "snel" in / uitpluggen van dergelijke netadaptors hebben ze ook niet graag. (vonkende schakelaar netvoedingsblok b.v.b.)

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan