gebruiksvriendelijk database voor mijn kerstdorphuisjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansP3

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
49
Ik weet niet of dit hier mag maar ik stel hem toch en als niet mag dan mag het verwijdert worden.

Door mijn prive en werk heb helaas geen tijd om het allemaal uit zoeken hoe je beste een gebruiksvriendelijk database voor mijn kerstdorphuisjes kan maken.
Is er iemand in de gelegenheid die dit zou willen doen en graag vooraf een prijsopgave hiervoor.

Ik ben een liefhebber van kerstdorp bouwen sinds enkele jaren.
1. Nu zou ik graag een bestand willen op zetten voor het volgende:
- Datum aankoop,
- Bedrag aankoop,
- Aankoop winkel,
- Artikel nummer (streepjes code),
- Omschrijving van artikel,

Dit is een begin, want in de loop de jaren merk ik dat sommige huisjes onderhoud nodig hebben.
2. Dit zou ik dan per artikel nr willen beschrijven in de bestand,
- Artikel nr, met de juiste omschrijving
- Datum van reparatie,
- Omschrijving van reparatie.

Daarnaast zou het soms handig zijn om een overzicht te kunnen printen met de aanwezige artikelen,
- Het ene overzicht alleen het bovenste verhaal (1),
- Overzicht van een artikel met alle eventuele reparaties.

Hier een opzetje wat mijn wensen zijn voor deze database
ik hoor graag van iemand
 
Dat klinkt als een hele simpele database met twee of drie tabellen. Ik vermoed dat daar wel een sjabloon voor is te vinden in de gratis sjablonen bak van Microsoft, want het is in essentie gewoon een inventaris database.

De meeste tijd gaat dan niet zitten in het bouwen, maar in het invoeren van de gegevens. Dat lijkt mij sowieso het meeste werk, want het zal niet om 6 huisjes gaan :).
 
Ik vermoed dat daar wel een sjabloon voor is te vinden in de gratis sjablonen bak van Microsoft, want het is in essentie gewoon een inventaris database.

Ben het hiermee eens. Je zou ook nog kunnen overwegen het simpelweg in Excel bij te houden. Eventueel met meerdere tabbladen met eigen tabellen, en vlookup/xlookup om dynamische tabellen samen te stellen.
 
Daarnaast heb ik het idee dat je al iets hebt (inderdaad: in Excel?) en wellicht is het handig als je dat dan meepost; op basis van Excel bestanden is het vaak al heel makkelijk om een database op te zetten. Ik ga uiteraard niet beweren dat je het in Excel moet maken, want in essentie is een database natuurlijk veel beter geschikt. Al zijn er vast Excel mensen die het daar niet mee eens zijn :).
 
@senso: Lees jij de vragen wel goed? TS was vrij duidelijk in wat hij vraagt:
Is er iemand in de gelegenheid die dit zou willen doen en graag vooraf een prijsopgave hiervoor.
En Hans is dus bereid om ervoor te betalen. Dan vind ik het niet netjes dat je hem beticht van "helpers mogen het werk opknappen". Dat is namelijk niet het geval.
 
@ Senso: Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden aan de TS of duik je alleen maar een vraag binnen om belerend naar de TS te zijn, lees semi mod gedrag te vertonen hetgeen je al vaker verteld is dat achterwege te laten. Als je inhoudelijks dus niets te melden heb reageer dan niet. Reactie verwijdert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan