• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule Bestuurlijke informatie uit een werkrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Forumleden,

Ik ben op zoek naar een formule (totaal opsomming) in excel die berekend hoeveel uren per maand een medewerker aan verlof, ziekte enz. heeft staan.

In het werkblad "werkrooster" is, per medewerker, een regel (notitiebalk) opgenomen waar per dag aangegeven kan worden of de medewerker verlof heeft gehad en hoeveel uren, ziek is geweest enz. Het aantal uren staat standaard rechts van het onderwerp. Op werkblad "Bestuurlijke informatie" dient, per maand per medewerker, worden afgelezen, het totaal aantal uren per onderwerp. Ik heb in laatst genoemde werkblad een formule in cel D2 staan, echter werkt deze niet.

In werkblad "Werkrooster" is per dag een kolom aangemaakt om welke maand het gaat. De 1 staat voor de maand januari enz. Dit is van belang om de formule per maand aan te kunnen passen.

Alvast heel erg bedankt.

Robert
 

Bijlagen

  • Werkrooster.xlsx
    24,9 KB · Weergaven: 16
ik heb een udfje in elkaar gefrommeld kijk eens of het werkt voor jou. zie gele cellen
 

Bijlagen

  • Werkrooster met udf svp.xlsm
    32,5 KB · Weergaven: 19
Super bedankt voor jouw antwoord, helaas werk het niet voldoende. Wanneer ik de maand op 2 zet in het werkrooster, dan vermeld het systeem dat niet in de maand februari bij de bestuurlijke informatie. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Werkrooster met udf svp.xlsm
    32,2 KB · Weergaven: 21
Na enig stoeiwerk zag ik dat de tweede maand pas werkte nadat ik de kolommen over de maand februari had gevuld. Begrijp ik goed dat ik de kolommen "Mnd" kan laten verwijderen?
 
de functie kijkt naar de datum in de bovenste rij van de tabel. dus die mnd kolom kan vervallen.
 
Sylvester, heel hartelijk dank voor jouw oplossing en de tijd die je hieraan hebt besteedt, echt super! In ieder geval kan ik weer verder tot het volgende probleem zich aandient ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan