• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inch to cm in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PD573

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2020
Berichten
52
Beste

Hoe ga ik van de inch weergave naar de cm weergave in excel. Ik moet dus 4' 11 inch omzetten naar cm. Hoe doe ik dit in excel.

Zie bijgevoegde foto.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    27,6 KB · Weergaven: 34
=converteren(....
 
Ik heb eentje voorgedaan. Kon geen formules kwijt in een plaatje (dus graag voortaan een EXCEL bestandje bij een vraag).
omzetten.jpg

Vooruit dan, misschien kun je hier iets mee (met in A1 de Amerikaanse lengte):
Code:
=LINKS(A1;VIND.SPEC("'";A1)-1)*30,48+DEEL(A1;VIND.SPEC("'";A1)+1;VIND.SPEC(TEKEN(34);A1)-VIND.SPEC("'";A1)-1)*2,54
 
Laatst bewerkt:
Ok,

Heel erg bedankt.

Ik vraag mij alleen nog af hoe kan ik alle inches zonder de " krijgen?
Bij de feet is het gelukt met =LINKS()
Maar bij de inches kan ik wel =RECHTS nemen van kolom zes maar dit werkt alleen als het cijfer maar 1 getal is vanaf 10 werkt dit niet meer.
 
Gebruik dan dit eens:
PHP:
=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A1;"'";",");"""";"")*30,48
 
Wat bedoel je met: "maar bij de inches kan ik wel =RECHTS nemen van kolom zes maar dit werkt alleen als het cijfer maar 1 getal is vanaf 10 werkt dit niet meer.".

4'11" = 4*30,48 + 11*2,54 = 149,86 cm

Bij mij werkt alles prima. Heb je gezien dat ik er een formule bij heb gezet in post #3? Plaats anders een EXCEL voorbeeld s.v.p.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik inderdaad gezien.

Ik vraag me alleen nu nog af hoe ik die 4 en 11 elk afzonderlijk in een kolom kan krijgen?

En zonder de inch en feet tekens
 
Feet en inches respectievelijk:
Code:
=--LINKS(A1;VIND.SPEC("'";A1)-1)
=--DEEL(A1;VIND.SPEC("'";A1)+1;VIND.SPEC(TEKEN(34);A1)-VIND.SPEC("'";A1)-1)

Of alternatief voor inches:
Code:
=--RECHTS(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A2;TEKEN(34);"");TEKEN(39);HERHALING(" ";10));10)
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Met de eerste code kan ik inderdaad de 4 uit (4'11) halen, maar hoe haal ik die 11 er nu uit?

Ik zou het liefste de code doortrekken ook voor de volgende 5'7"

Ook hier werkt om de 5 er uit te halen maar niet de 7"
 
Mijn voorbeeldje wijzigt de 4'11" 4,11 feet.
Dat * een foot in cm (30,48)
 
Zie #7.
Of was dat voor TS bedoeld?
 
Uiteraard Ed ;)

En let op: 4'11" is NIET gelijk aan 4,11 ft !

Heb zelf ook al wat in elkaar gezet, communiceert zoveel gemakkelijker.
 

Bijlagen

  • vb_PD573 (AC).xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
De moeilijkheid is wel dat je bij de eerste 4'11 hebt en niet 4'11"
 
PD573, wen jezelf alsjeblieft aan om meteen een goed Excel voorbeeld bij de vraag te zetten. Nu zitten we al bij bericht #18 en dat had niet gehoeven.
 
Sorry maar ik dacht dat het wel duidelijk was met de foto die ik heb gestuurd bij #1
 
Ja, volledig mee eens. Ik had er ook één gemaakt. Maakt niet uit, vind ik wel leuk.
Nee, we werken niet met plaatjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan