Waarde zoeken actieve cel regel 2.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Forumleden,

Ik ben op zoek naar een code die ongeacht waar de cursor zich bevindt de waarde zoekt recht boven de actieve cel in regel 2.

voorbeeld:
Code:
   .Body = "Hallo " & Range("A" & ActiveCell.Offset(0, 0).Row) & "," & vbLf & vbLf _
        & "Hierbij de weekplanning van " & [COLOR="#FF0000"]Range("2" & ActiveCell.Offset(0, 0).Colom)[/COLOR] & vbLf & vbLf _
        & "Met vriendelijke groet," & vbLf _
        & "... ..." & vbLf & vbLf

Ik dacht: wanneer dit per horizontale regel aangeduid kan worden met een alfanumeriek gevolgd door ".Row", dit ook moet kunnen voor een verticale kolom aangeduid met een numeriek gevolgd door 'Colom'. Waarschijnlijk is dat wat te simpel gedacht.

Heeft iemand voor mij de oplossing?

Alvast heel hartelijk dank.

Robert
 
verander Range("2" & ActiveCell.Offset(0, 0).Colom) in cells(2,activecell.column).value
 
Jean-Paul, dit werkt perfect, heel hartelijk dank voor jouw snelle reactie en oplossing.
 
En wees dan konsistent:

Code:
.Body "Hallo " & [COLOR=#ff0000]cells(ActiveCell.Row,1)[/COLOR] & ",~~Hierbij de weekplanning van " & [COLOR=#FF0000]cells(2,ActiveCell.column)& "~~[/COLOR]Met vriendelijke groet,~~..~~","~", vbLf)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanvulling, ik heb de volledige code aangepast en weer wat geleerd. Echt heel hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan