Excel bestand openen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

schilderehbo

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2015
Berichten
140
Beste experts,
Ik ben met een portfolio bezig en heb daarin wat rekenkracht nodig, dit heb ik met een excel bestandje opgelost. Maar hoe krijg ik nu op een mooie manier dit excel bestandje in een word document geopend, en die het dan ook doet op een andere computer. Ik heb al hier op de site gekeken maar kan niets vinden. Het help in word werkt ook niet.
 
Je bent niet helemaal duidelijk in wat je doet. Wat wil je precies? Een compleet​ Werkboek met meerdere werkbladen in Word zetten? Dat gaat namelijk sowieso niet lukken....
 
Een werkblad in Excel bevat miljoenen cellen. Zelfs een 'oud' Excel bestand met 256 kolommen en 65536 rijen krijg je met geen mogelijkheid leesbaar in een Word document op één pagina (want dat is de enige mogelijkheid). Dus nog steeds nogal weinig informatie :).
 
Het kan wel als jij hier een voorbeeldbestand in Word en in Excel plaatst.
Ook hier werkt de EHBO op basis van triage van de patiënten (=bestanden).
 
Laatst bewerkt:
Ook een volledig werkblad kun je in Word neerzetten, maar de leesbaarheid is dan niet helemaal meer gegarandeerd. Betere informatie daarentegen levert betere hulp op :). En een representatief voorbeeldje uiteraard ook.
 
Bij deze een voorbeeld.

Wil dus in Word het Excel bestand kunnen openen maar dat moet op elke computer lukken dit gaat per mail naar beoordelaar toe.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Jaarplan test.xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 27
  • Structuur Voorbeeld.docx
    475,5 KB · Weergaven: 33
Ik snap je opzet niet helemaal; je bent maar zó'n stukkie (wijst met duim en wijsvinger een paar millimeter aan) af van een bruikbaar document. Als tenminste je Excel bestand bruikbaar is. Je zou namelijk prima met een Samenvoeging kunnen werken, als je het Excel bestand zodanig inricht dát je er mee kunt samenvoegen. Nu is dat niet het geval. Om dat voor elkaar te krijgen, moet je er een 'echte' tabel van maken, dus een tabel met in elke kolom en in elke rij dezelfde informatie. Dat doe je nu niet. Zou je dat wél doen, dan kun je in Word een samenvoeging maken van het type "Adreslijst" en dan maak je een Word document dat dezelfde indeling heeft als je Excel document, en m.b.v. de velden wordt je document dan keurig aangemaakt. Eventueel kun je de output daarna nog opvrolijken met opmaak. Lijkt mij een stuk handiger dan een verwijzing maken met een knop, die bij andere gebruikers vermoedelijk tóch niet gaat werken, omdat je afhankelijk bent van de mappenstructuur van die gebruiker.

Sowieso kun je het resultaat prima mailen naar de gebruikers vanuit Word. Dat zou ik dan weer met een andere Samenvoeging doen, waarbij je het eindresultaat van het Jaarplan dan meestuurt als bijlage. Of als tekst, dat kan uiteraard ook.
 
Ik snap je opzet niet helemaal; je bent maar zó'n stukkie (wijst met duim en wijsvinger een paar millimeter aan) af van een bruikbaar document. Als tenminste je Excel bestand bruikbaar is. Je zou namelijk prima met een Samenvoeging kunnen werken, als je het Excel bestand zodanig inricht dát je er mee kunt samenvoegen. Nu is dat niet het geval. Om dat voor elkaar te krijgen, moet je er een 'echte' tabel van maken, dus een tabel met in elke kolom en in elke rij dezelfde informatie. Dat doe je nu niet. Zou je dat wél doen, dan kun je in Word een samenvoeging maken van het type "Adreslijst" en dan maak je een Word document dat dezelfde indeling heeft als je Excel document, en m.b.v. de velden wordt je document dan keurig aangemaakt. Eventueel kun je de output daarna nog opvrolijken met opmaak. Lijkt mij een stuk handiger dan een verwijzing maken met een knop, die bij andere gebruikers vermoedelijk tóch niet gaat werken, omdat je afhankelijk bent van de mappenstructuur van die gebruiker.

Sowieso kun je het resultaat prima mailen naar de gebruikers vanuit Word. Dat zou ik dan weer met een andere Samenvoeging doen, waarbij je het eindresultaat van het Jaarplan dan meestuurt als bijlage. Of als tekst, dat kan uiteraard ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan