Email doorsturen naar andere hosting via dns

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.678
Hoe gaat het in zijn werk als ik een domeinnaam heb zonder hostingspakket en ik wil dat de mail van dat domein doorgestuurd wordt naar een ander e-mailadres van een andere hosting?
Is dat mogelijk en hoe?
 
Doorsturen moet geen probleem zijn.

Bij de meeste hosting-control-panels (DirectAdmin, Plesk etc) is het geen probleem.
Kijk anders eens in de documentatie of vraag de support-afdeling eens.
 
Laatst bewerkt:
Bij de meeste hosting-control-panels (DirectAdmin, Plesk etc) is het geen probleem.
Ja, ik weet hoe het kan in de directadmin.
Maar als je nu geen hostingpakket heb, dan heb je toch alleen je domeinnaam en dns beheer en geen DA?
 
Doorsturen is niet anders dan een regeltje met:

Als mail binnenkomt op ***@domein.nl, stuur dan door (als nieuwe mail) naar ***@nieuwedomein.nl.

Als je geen webhosting hebt, en wel mailhosting, dan zou je hosting zulke basale functies, zoals doorsturen van mails, op een manier moeten aanbieden.
Net als dat je telecomprovider met *21* je een doorschakel-functie aanbiedt.

Ik heb overigens wel eens gezien dat mensen zonder webhosting-pakket dan gewoon een zeer mager pakket hebben met 1 MB ruimte zonder extra's zoals PHP, database etc, maar wel uiteraard alle mailfuncties.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat ik nu met een pakket bij versio zit; hun prijzen zijn echt omhoog gegaan en ik wil er vanaf. Ik heb daar een aantal domeinnamen staan die daar best mogen blijven. Deze domeinnamen linken door naar mijn websites via DNS beheer. Prima.
Met steunpunt-almere.nl is het een ander verhaal. Die wordt keurig in de Directadmin door gelinkt naar mijn nieuwe website (bij antagonist) en ook de mail wordt doorgestuurd.
Maar ik wil van het pakket af en als ik dat pakket opzeg heb je geen DA meer. Dus vandaar mijn vraag of je via DNS beheer mail kan doorsturen.
Ik wil dat even een tijdje doen zodat iedereen weet dat mijn mail is veranderd. Om dat hele pakket daarvoor te behouden vind ik wat overdreven.
 
Doorsturen is niets anders dan:

Als mail binnenkomt op ***@domein.nl, stuur dan door (als nieuwe mail) naar ***@nieuwedomein.nl.

Dus als je terug reageert, dan gaat dat via ***@nieuwedomein.nl.

Als je hosting geen DA bij mail-only aanbiedt, moeten ze wel wat alternatiefs bedenken, lijkt me.
Dus vraag je hostingpartij eens. Dat zou overigens het eerste zijn waar aan ik zou denken voordat ik dit topic zou starten. ;)
 
Dus vraag je hostingpartij eens. Dat zou overigens het eerste zijn waar aan ik zou denken voordat ik dit topic zou starten.
had al gezocht hoor op hun website en overal en nergens. Ze bieden mail en spamfilter aan voor 9 euro per jaar.
Misschien dat dat de oplossing is voor een jaartje. Kan ik wel het hostingpakket opzeggen.
Ik heb het trouwens ook op het forum van hun geplaatst (gelijktijdig met hier) maar as usual krijg je nooit snel antwoord.
 
Snelste support is via mail, maar niet echt altijd kwalitatief... ;)
 
Opgelost. Domeinnaam verhuist en via die hosting door laten linken.
Dan kan ik het hositngpakket gewoon opzeggen (niet laten verlengen) en heb daar alleen de extra domeinnamen die geen emailadres behoeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan