ingescande documenten met logo's

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
900
Hi

Via een oude nog steeds goed werkende medio aldi scanner san ik documenten in via het programma abbyy finereader versie 15

Als ik een tekst deels in kleur is moet ik de pagina in kleur inscannen.
Maar ik moet logo's als afbeelding scannen dan krijgen die logo's een witte achtergrond. Hoe kan ik zorgen dat dit niet gebeurt.
Zie voorbeeld in bijlage
 

Bijlagen

  • scan abbyy fine reader.docx
    19,2 KB · Weergaven: 32
Is dat de beste kwaliteit die de scanner aankan? Want dan zou ik toch een nieuwe scanner overwegen. Hadden de logo's een witte achtergrond gekregen, dan was ik denk ik niks aan de hand, maar het is een lichtgrijze achtergrond, en díe zie je. Je kunt in Word een achtergrondkleur verwijderen. Dat werkt in de ene versie wat beter dan in de andere. Ik heb in Word 365 twee logootjes gedaan, met wisselend succes. Zelf zou ik er eerder voor kiezen om er GIFjes van te maken met een transparante achtergrond. En hopen dat dat beter gaat :).
 

Bijlagen

  • scan abbyy fine reader.docx
    42,2 KB · Weergaven: 30
Hoe verwijder je in word de achtergrond?
En hoe maak je er gifs van?
 
Vraag 1: hangt van de Word versie af. In 365: afbeelding selecteren (moet in elke versie :)) en dan de eerste knop op de hulp werkbalk
Vraag 2: zo’n beetje elk grafisch programma kan dat wel. Ik gebruik graag FSViewer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan