Reparateur gezocht die Bios van HP Probook opnieuw kan Flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spraak

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
13
Mijn laptop HP ProBook 450 G6 15.6 inch (6MR59EA#ABH) herkent mijn vingerprint niet meer. Hierdoor start de laptop niet meer op. Helaas heb ik ook het backup wachtwoord niet.

Om dit op te lossen moet de BIOS van het moederboard ge-de-soldeerd worden en dan geprogrammeerd met een BIOS zonder wachtwoord en dan weer op het moederboard worden gesoldeerd.

Helaas is de laptop al bij 3 reparateurs geweest maar geen van allen kan dit doen. Helaas hoor ik dat pas als de laptop al aangeleverd is en er al onderzoek naar is gedaan. Zo ben ik dus al een paar weken bezig om mijn laptop weer aan de praat te krijgen. De beste optie was een nieuw moederboard. Een reparatie van bijna 1100,-. Zou je toch denken dat ze dan zelf wel weten dat je daar deze laptop weer helemaal nieuw voor kunt kopen. Buiten dat vind ik dat ook zonde want de laptop is nog prima. Als hij weer kan opstarten.

>>> Het is dus niet een kwestie van een nieuwe installatie op de harddisk <<< De laptop start al vanaf de BIOS dus niet verder.

Wie o wie kan mijn laptop repareren?

Voor de goede orde , ik heb de originele aankoop-bon om aan te tonen dat het ook daadwerkelijk gaat om mijn laptop en dat deze dus niet gestolen is.
 
Hallo

Lees dit topic eens door ....

https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/961275-Kan-de-BIOS-niet-vinden-op-MB?highlight=dukkel

Misschien deze mannen eens kontakteren met uw probleem ....

T.s. heeft deze dan wel zelf uit / ingesoldeerd .....

Zou je dan eventueel kunnen laten doen door een lokale elektronika hobbyist ....

Opsturen naar h.p. is een andere mogelijkheid , al vermoed ik dat het prijsplaatje pittig zal zijn ....

Is de fingerprint reader defekt door krassen er op ????

Mocht het hardware i.d. van deze niet gelocked zijn aan het motherboard , zou je een andere reader kunnen aansluiten ....

Zoiets : https://www.benl.ebay.be/itm/203641313679?hash=item2f69f7d98f:g:llQAAOSwOeFhXheA


Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst maar eens zorgen dat je op een manier je HDD veilig kan stellen, en die kan backuppen voordat je een hobbyist of een technische dienst ernaar laat kijken.
Is de fingerprint van groot belang? Anders kan een nieuwe installatie al simpel zat zijn.
 
Hallo

Toestel start niet door .... blijft hangen op fingerprint toestanden ....

Met fingerprint beveiliging zou ook alle data op de h.d.d. logischerwijs ook geencrypteerd moeten zijn ...

Wat is anders het doel van dergelijke beveiliging ....


"Anders kan een nieuwe installatie al simpel zat zijn. "

Deze laptop is al bij --> "Helaas is de laptop al bij 3 reparateurs geweest maar geen van allen kan d...."

Uiteraard is de huidige , blijkbaar met heel kritieke / belangrijke data er op verwijderen een meer dan logische aktie.

Peter
 
Hartelijk dank voor alle suggesties.

Aangezien de laptop een Boot-wachtwoord heeft heeft het niets met Windows te maken. Het wachtwoord staat op de laptop voordat je Windows opstart.
Ook de informatie op de harddisk had ik al even naar een andere gekopieerd. Dank voor de tip!


Ik ga denk ik maar een vingerprint sensor ga bestellen en nog wat meer wachtwoorden ga uitproberen. Wie weet lukt het dan.

wordt vervolgd
dennis
 
Hallo

"Ook de informatie op de harddisk had ik al even naar een andere gekopieerd. Dank voor de tip!"

Was deze geencrypteerd ????

Hopelijk wel .... anders heeft deze "beveiliging" volgens mij niet echt veel nut.

Controleer alvorens dergelijke fingerprint ... te bestellen of de flatcable van deze nog wel korrekt is ingeplugd.

Er hebben intussen al ettelijke "kenners" aan deze laptop "gewerkt".

Deze desnoods eens in/uitpluggen ....

Controleer deze module uiteraard ook op krassen zoals reeds eerder werd vermeld ... is een weggever van defekt "symptomen".

Verwijder voor de zekerheid ook eens het b.i.o.s. batterijtje , je weet maar nooit dat een "reset" helpt ---> nee heb je , ja kun je .....

Het "crashen" van de super i/o chip heeft immers soms heel vreemde symptomen ....

Peter
 
Laatst bewerkt:
Wederom dank voor alle adviezen en hulp!

HDD was niet versleuteld. Had misschien wel goed geweest. In dit geval wel zo fijn.
Kabel van Sensor was al door een van de reparateurs nagekeken. Die gaven aan dat het daar niet aan lag.
BIOS batterij had ik zelf al losgehaald. Dat leverde niets op.
 
Hallo

Stel uw probleem ook eens op een h.p. forum , je weet nooit wat daar uit de bus komt ....

Als zie hoe veel verkopers b.i.o.s. chips met "no password" verkopen , en in welke hoeveelheden , ben jij zeker geen alleenstaand geval ....

Het zou mij dan ook verwonderen dat dan al die andere gevallen ook alle fingerprint readers defekt zouden zijn.

1 van de vele verkopers :

https://www.benl.ebay.be/itm/312541449887?hash=item48c4ec0e9f:g:LOMAAOSwYwhbVhTs

Kontakteer die wel eerst of deze ook voor uw model laptop de data bezit om voor een b.i.o.s. chip te programmeren.

In / uit solderen zul je dan wel een lokaal iemand moeten zoeken.

Behalve een elektronika hobbyist , is een t.v. verkoper met eigen technische dienst ook nog een mogelijkheid.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de link. Ik was er nog niet op gekomen om de Bios los te zoeken. Goed om te weten. Mocht het niet werken met een nieuwe sensor dan is dat een goed alternatief om eens te proberen. Dat zijn de kosten niet.
 
Hallo Spraak

Mijn BIOS is gerepareerd voor ook nog eens weinig geld bij www.fdhosting.nl
Website www.fdhosting.nl
telefoon 06-54318415

Als je met hun een afspraak maakt, geven ze je op HOE te handelen, betreffende verzending enz.

Succes
Dukkel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan