Nextcloud installeren op tweede HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.675
Sinds vandaag heb ik Nextcloud met ruimte van 250 GB van Antagonist.
Maar als ik het een en ander koppel aan mijn kleine SDD, dan gaat at natuurlijk nooit goed.
Mijn tweede HDD heeft veel meer ruimte dus ja, dat is beter om het daar op te zetten.
Maar ik vraag mij af hoe? Ik zie nergens hoe ik op Linux Mint Nextcloud op een tweede HDD kan zetten/mounten.

Ik heb nu Nextcloud via de browser, dat is voor nu oké.
Wie helpt?
 
Kan je wat meer vertellen over je setup?

Je hebt dus thuis of op werk een Linux Mint Server draaien waarbij je nu gebruik maakt van de opslagcloud van Antagonist?
En je wilt dus een SSD aan deze installatie toevoegen voor extra en lokale capaciteit?
 
Nee.

Ik heb (nu gratis) 250 GB. online opslag. Deze is te zien via Nextcloud en je kan deze via de browser bekijken of via je computer.
Maar als je dan een weinige SSD hebt zoals ik en je hebt allerlei documenten en weet ik veel in de opslag zitten, dan neemt dat ruimte in op je SSD. (Ik kreeg namelijk al een melding dat ik nog maar zoveel over had en dat was niet veel).

Zoals ik Stack heb van TransIP, die ik op mijn werkcomputer op de tweede HDD heb staan via software, zo wil ik het dus ook met de opslag van Antagonist.

Stack heb ik via de terminal install stack-client
geïnstalleerd en staat op mijn tweede HDD. Hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer.

Ik heb de hoop dat ik dit ook met Nextcloud kan doen, zodat ik Stack een keer kan opzeggen. Want ik heb dan alles bij Antagnoist, is veel overzichtelijker.
 
Ik heb de vraag bij Antagonist neergelegd en ik heb daar vandaag antwoord op gekregen. Moet het nog uitspitten en uitproberen.
 
zet deze als opgelost aangezien ik van Nextcloud afzie.
 
@Femke98: wilde graag van je weten, kan dat helemaal niet bij Nextcloud, een eigen SSD als opslagmedium, als je Nextcloud bij een hosting provider hebt draaien? Misschien alleen als NAS, of alleen als je Nextcloud zelf host?
Ik wil zelf binnenkort iets met Nextcloud doen op een Raspberry Pi..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan