• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van meerdere tabbladen in één overzicht krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HMeer

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2021
Berichten
6
Goedenavond,

Ik ben bezig met een Excelbestand waarin ik overzicht wil van alle jongeren die ergens bij ons bij een club aanhaken

In het voorbeeldbestand zie je vijf clubs, elk tabblad een club.
Nu wil ik in het laatste tabblad een overzicht van alle jongeren die ergens aanhaken.

Jongeren kunnen bij meerdere clubs aanhaken dus het zou mooi zijn als in de totaallijst namen niet dubbel staan, maar wel zichtbaar is bij welke club ze aanhaken.
Dus bijvoorbeeld Piet Jansen(*gefingeerd) , doet mee met de -15, rockclub en zaterdagclub.

Ik heb geen idee of dit mogelijk is, vandaar dat ik de vraag hier maar neer leg en benieuwd of hier ervaringen mee zijn!
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand overzicht jongeren.xlsx
    17 KB · Weergaven: 23
In heb je excelbestand ingeladen in Power Query en de tabellen aan elkaar geknoopt.
Goede uitleg hier: https://www.youtube.com/watch?v=vfAWSPEyYWs&ab_channel=DougH
Mocht je iets anders zoeken dan horen we het wel. Vermeld dan ook even welke Excelversie je gebruikt.

PS Het is trouwens veel gebruikelijker om met de totaallijst te beginnen, en dan de andere tabbladen daaruit af te leiden! Precies omgekeerd zoals jij het wilt dus. 1 database --> 5 overzichten.
 

Bijlagen

  • vb_HMeer (AC).xlsx
    19 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Hoi, sorry voor mijn iets verlate reactie!!

Maar dit bedoel ik inderdaad.

Je schrijft dat het gebruikelijker is andersom. Hoe werkt dat precies dan? Krijg je die overzichten dan in een apart scherm te zien?

In heb je excelbestand ingeladen in Power Query en de tabellen aan elkaar geknoopt.
Goede uitleg hier: https://www.youtube.com/watch?v=vfAWSPEyYWs&ab_channel=DougH
Mocht je iets anders zoeken dan horen we het wel. Vermeld dan ook even welke Excelversie je gebruikt.

PS Het is trouwens veel gebruikelijker om met de totaallijst te beginnen, en dan de andere tabbladen daaruit af te leiden! Precies omgekeerd zoals jij het wilt dus. 1 database --> 5 overzichten.
 
Zie bijlage.

Ik heb 1 tabel gemaakt. O.b.v. hiervan worden de tabbladen gevuld. De formules op de verschillende tabbladen zijn matrixfuncties, die werken in alle versies van Excel. Let op: deze moet je afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen alvorens ze door te voeren naar rechts en onder.

Ik heb er ook een Excel-365 optie in gezet m.b.v. de functie FILTER. Je kan in L2 de groep kiezen en dan komt de lijst eruit. Dit zou ook in eerdere versies van Excel kunnen m.b.v. de eerdere matrixfunctie. Je kan ook nog een filter boven de database zetten als optie 3.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand overzicht jongeren (AC).xlsx
    31 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan