• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opslagkosten berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco1805

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2014
Berichten
40
Goedemiddag,

Ik kom er even niet meer uit.

Ik wil op weekbasis kunnen controleren of een inkomende factuur juist is.

Hiervoor moet ik weten wat de in- en uitslagkosten van die week zijn geweest. Dat stukje lukt me wel

Maar ik moet ook weten hoeveel opslagkosten er zijn.

Ik wil dus dan binnen het bereik van de betreffende week (geel gearceerde velden in het voorbeeld bestand) weten welke bestelling hoeveel dagen in opslag heeft gestaan (rekening houdend met de in- en uitslagdatum)



Daarnaast, om het iets gemakkelijker te maken, maar zover was ik ook nog niet in de voorbereiding. Ik ben uitgegaan dat als er een volledige bestelling in opslag gaat, deze ook weer volledig er uit gaat. Dat schijnt dus niet zo te zijn.
Het kan dus zo zijn dat er op 23-11 30 pallet ingeslagen worden, er op 30 november 20 pallets uit gaan en nog eens 10 op 5 december (in plaats van in het voorbeeld bestand 23-11 --- 30 pallets erin, 05-12 ---- 30 pallets eruit.


Alvast bedankt voor jullie hulp.
 

Bijlagen

  • Kopie van Palletadministratie.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 34
zoiets misschien
 

Bijlagen

  • Kopie van Palletadministratie.xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 29
Dit gaat nog niet helemaal goed. Als ik de week aanpas van 22-11 t/m 28-11 dan is het resultaat bij de eerste regel 50,40 aan opslagkosten. Terwijl die eerste week opslag van 23-11 (Datum in) t/m 28-11 = (6 * 30)*0,14 = 25,20 zou moeten zijn.

Dit zou volgens mij de basis moeten zijn.

Als "Datum in" = groter dan begin datum, dan moet hij rekenen van "Datum in" t/m einddatum
Als "Datum uit" = groter dan begindatum en kleiner dan einddatum, dan moet hij rekenen van begindatum t/m "Datum uit"
Als "Datum uit" = kleiner dan begindatum dan moet het resultaat 0 zijn.
Als "Datum uit" = leeg, dan moet hij rekenen van Datum in t/m einddatum, behalve als "Datum in" kleiner is dan begindatum, dan moet hij rekenen van einddatum t/m begindatum.



Correct me if I'm wrong...
 
voorlopig even nog niet gedacht aan verschillende aantallen IN en UIT.
 

Bijlagen

  • Kopie van Palletadministratie (1).xlsx
    20,6 KB · Weergaven: 19
Dit werk :) Ikke is al grote blij.

Ik laat het topic nog wel even open voor als jij (of iemand anders) iets met de verschillende aantallen in en uit kan.
 
maak van die gegevens een tabel en laat er dan een macro oplos, als je het aantal UIT verandert.
Is dat verschillend van IN, dan voeg je een nieuwe rij toe met het verschil tussen IN en UIT met dezelfde indatum en bestelnummer.
Pas tegelijkertijd het oude aantal IN aan aan het pas ingegeven aantal UIT.

Op deze manier kan je een bestelling in meerdere keren toch netjes uitleveren, kolom G dient als een soort hersensteun, die zegt hoeveel paletten er nog over zijn van die bestelling, rekening houdende met alle rijen waar die bestelling in voorkomt.
 

Bijlagen

  • Kopie van Palletadministratie (1).xlsm
    31,1 KB · Weergaven: 28
Ik ben echt onder de indruk. WOW.

Als ik dan bedenk dat ik hier niet eens in de buurt kwam (oke, ik ken ook geen VB, maar dan nog) en hoe vlot jij dit voor elkaar hebt gekregen. Chappeau ! :thumb::thumb::thumb:


Ontzettend bedankt!
 
Graag gedaan !
Het vraagt wel discipline, je kan er snel een zootje van maken, als je daarna met de aantallen-IN gaat knoeien.
Maar dan kom je jezelf op het einde van de rit wel tegen ... .
 
Goedemiddag,

Sorry dat ik je hier op weer moet lastigvallen. Als ik het bestand bewerk, dan werkt alles naar behoren. Als mijn collega dit bestand bewerkt, dan lijkt hij op de achtergrond te stoppen met berekenen (Terwijl dat gisteren niet het geval was)

Wat doet hij fout? De 2 cellen zijn gearceerd die gewijzigd moeten worden naar 13-01-2022 en 24 pallets. Hier lijkt dus alles goed te staan.
 

Bijlagen

  • Palletadministratie1.xlsm
    39,3 KB · Weergaven: 14
zoals je het uitlegt, lijkt het alsof the events uitgeschakeld zijn, door wie, door wat ?
Er staat geen "enableEvents" in dit VBA-project, misschien in een andere waarmee hij/zij bezig was.

Voeg anders een klein macrootje toe, ergens in een normale module of onder een knop en roept die in deze omstandigheden even aan
Code:
Sub Eon()
     Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Goedemorgen COW18. Kun je me hierbij helpen? Ik heb eigenlijk niet zo'n goed idee hoe ik dat zou moeten aanpassen of toevoegen.

Ik kan een knop toevoegen en dan nieuw, opent hij het VBA scherm, ik kopieer alles wat jij hebt getikt en dan komt hij met een foutmelding. Ik krijg het dus niet helemaal voor elkaar.

Thx
Marco
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk is dit eerder een gok op een vaag gestelde klacht, dat er niet meer gerekend wordt.
Het zou zelfs zo kunnen zijn, dat vandaag bij je collega alles weer normaal werkt, als het aan die events ligt.
Nadat je excel helemaal afgesloten hebt, wat vannacht dus zal gebeurd zijn, en opnieuw opstart, dan staan die events terug "geënabled".
Dus kijk het eens aan, zijn de klachten vandaag op de opstart weg, maar komen ze later terug, dan is het een andere werkmap, die deze werkmap beïnvloedt.

Als je een knop toevoegt, zoals je hierboven alvast begon, dan kopieer je die ene regel daar gewoon in.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
     Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Computers.. het blijven bijzondere dingen.

Hij heeft net de pc opnieuw opgestart en alles werkt weer naar behoren zonder aanpassingen in het bestand.

Dank je wel in elk geval voor het meedenken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan