Blauw scherm in plaats van windows spotlight afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik gebruik Windows spotlight als vergrendelscherm om altijd verrast te worden door een al dan niet leuke afbeelding.
Bij een leuke haalde ik die dan uit de map waar deze in zitten en kon deze als wallpaper gebruiken.
Nu heb ik per ongeluk bij het kopiëren van de bestanden op knippen geklikt waardoor alles uit die map weg is, nadien op plakken klikken haalde niets uit, alles is weg!
Nadat de pc herstart werd had ik een blauw scherm met wel de tekst van de foto die er normaal moet staan, maar geen afbeelding .Ik heb dan van een andere pc de inhoud van de map overgenomen en in de bewuste map geplaatst (nadat ik de aanwezige bestanden wederom had verwijderd om geen conflicten te krijgen) met de idee dat het terug zou werken, maar het blauwe scherm blijft.
Wat kan ik doen om dit terug normaal te doen werken?
 
Wat toont het blauwe scherm aan informatie?
 
Ik wou er een prtscn van maken maar nu krijg ik de standaard afbeelding van het vergrendelscherm in plaats van een blauw scherm, hoewel ik wel degelijk Windows spotlight heb ingesteld ipv afbeelding?! Het blauwe scherm gaf info zoals ik die in de vraag reeds beschreven heb, dus het is niet het blauwe scherm dat er een probleem is met de pc.
 
Maak dan eens een foto.
 
Ik zie geen foto.
 
Van wat moet ik een foto maken? U weet toch ook hoe het vergrendelscherm van Windows 10 er uit ziet? Ik heb de indruk dat u de vraag en de info die ik meegeef niet begrijpt of niet alles leest en ik hou er niet van om alles te herhalen.
 
Kan je anders je vraag anders wat duidelijker formuleren?
 
Verwijderen/toevoegen van bestanden in de mappen die spotlight gebruikt kan je niet zonder meer uitvoeren.
Spotlight geeft dan inderdaad een blauw scherm.
De database die wordt gecreeerd door spotlight is niet meer actueel. Je zal die map met de nieuw geplaatste afbeeldingen opnieuw moeten selecteren, anders werkt het niet.

Ik begrijp de reacties van de overige gebruikers wel, ik moest je vraag ook 3-4 keer nalezen om het goed te kunnen begrijpen.
Daarom begrijp ik uw irritatie niet als aan u iets wordt gevraagd als het hen niet duidelijk genoeg is
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer in een vraag zo compleet en duidelijk te zijn als maar kan, zonder een hoop extra te moeten schrijven die niets ter zake doet. Zo had ik het uit de map nemen van de foto's al kunnen weg laten daar dit op zich al een hele procedure is.
Als ik in de vraag al aangeef wat ik wel te zien krijg en het word dan nogmaals gevraagd dan mag ik er toch van uitgaan dat iemand niet goed gelezen heeft of het niet begrepen heeft?!
Ik heb ondertussen ook nog verder gezocht en kwam hier uit. Die stappen heb ik gevolgd
Als ik controleerde met Windows toets +L als de pc even aan staat dan keeg ik een spotlight foto, maar als de pc opstart zag ik nog altijd alleen de standaard afbeelding van Windows voor het vergrendelscherm.(de afbeeldingen die je ziet als je kiest voor afbeelding ipv Windows spotlight in instellingen voor het vergrendelscherm)
Nadat de pc een tijdje volledig had afgestaan was bij de volgende start alles opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan