• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

SirTepel

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Berichten
10
Hallo,

ik probeer hier twee lijsten te vergelijken met elkaar, maar het lukt me niet om de waardes die ik nodig heb te tonen.

In bijlage vind je de excel lijst.

Ik probeer in veld M10 van het eerste tabblad het resultaat te krijgen uit kolom D van tabblad 2:

De naam in veld E10 van het eerste blad moet opgezocht worden in tabblad "blad1", het bod dat achter de betreffende naam staat in dat tabblad moet weergegeven worden in cel M10.

Omdat de namen niet volledig overéén komen (achternaam en voornaam zijn omgedraaid) had ik al eens geprobeerd om enkel de familienaam eruit te filteren uit beide lijsten, maar zelfs dan lukt het me niet.

Kan iemand hiermee helpen en zeggen wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • forumbijlage.xls
    156 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
1e fout: een veel te groot bestand geplaatst
2e fout; geen representatieve steekproef als voorbeeldbestand geplaatst
 
Ik heb het bestand aangepast en kleinder gemaakt, hoewel ik niet goed snap waarom dat een probleem zou zijn?

Kan je er nu mee verder?
 
Dag Sylvester,

uw formule doet het half :) Maar bedankt alvast.

Nu neemt hij sommige namen niet aan omdat in de eerste tabblad nog tussennamen gebruikt worden.

Bijvoorbeeld BERNAL GOMEZ Egan Arley en in het tweede tabblad is dit EGAN BERNAL. Kan dit nog op één of andere manier verholpen worden?

Is het mogelijk om uw formule uit te leggen, of is dit te moelijk aan iemand die er niet heel veel van kent?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan