eigenaardige icoon verschijnt op scherm bij opstarten van iMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedemorgen


als ik mijn iMac met MacOS Monterey opstart verschijnt een icoon op mijn scherm met volgende tekst

Error

Malware database update failed

mogelijkheid om OK te drukken

van waar is dit afkomstig en hoe dit verwijderen

er is een kleine figuur bij maar ik krijg ze niet toegevoegd als bijlage. Ik vind uw systeem om bijlagen toe te voegen niet eenvoudig !

Dank u

Audass
 
Het is toch vrij eenvoudig. Ga linksonder naar de Ga geavanceerd, klik op de Paperclip en rechtsboven zie je Toevoegen en dan het bestand Uploaden > linksonder verschijnt het bestand > Gereed en dan weer naar de paperclip om het bestand in de editor te plaatsen.

Geldige bestandsextensies: bmp csv doc docm docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsb xlsm xlsx zip
 
Laatst bewerkt:
Ga ik niet verder uitleggen. Erg kinderachtig. Ik kan ook wel eens een fout maken. Moet rechtsonder zijn.
 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Kijkt u eens of één van deze apps mee opstart; ClamXav of Malwarebytes. U kan deze uitschakelen bij opstartitems. Dat is via System Preferences > Users & Groups > Startup Items. Dan slotje, wachtwoord en -.

ClamXav is een programma wat een commerciële versie is geworden en Malwarebytes kan verouderd zijn dus vereisen ze beide feitelijk een update van het programma. De eerste, als die aanwezig is, kan u verwijderen. Als het een ander programma mocht zijn dan is het ook in de categorie anti virus of malware.
 
Laatst bewerkt:
icoon van antimalware programma verschijnt bij opstarten

Goede zondagmorgen Alfred2

uw oplossing werkt perfect; dank u
ClamXav verwijderd
Heb jij goede antimalware freeware voor iMac, aub ?

Met dank en vg

Audass
 
Fijn dat dit hem al is. Ik gebruik mijn Mac-book nooit en heb geen Monterey OS dus ik kan geen programma noemen maar tegen malware helpen vooral maatregelen als sommige sites niet bezoeken of op de afzenders van e-mail letten, niets zomaar aanklikken en elementen die vanaf bepaalde servers komen niet toestaan (blokkeer lijsten van bijvoorbeeld advertentie blockers). U kan ook bijhouden wat er op hoort te starten, beide met de computer en invoegtoepassingen met de browser. Monterey OS heeft bepaalde bescherming tegen malware ingebouwd en downloads uit de app store zijn natuurlijk veilig.

https://www.ricksdailytips.com/is-macos-monterey-immune-from-malware/

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mh40596/mac

Start anders een nieuw topic om advies over malware blokkeren onder Monterey OS. Prettige voortzetting
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan