Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

troykz

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
68
ik moet dus een programma'tje maken voor mijn cursus,
de bedoeling is dat k een naam intyp, 2 getallen en daarna moet er een berichtje komen met de som van de getallen,
ik heb het volgende, maar geeft steeds een probleem.( ik moet dus voor het omrekenen het attribute double gebruiken.

Code:
Public Class Form1
    Private Sub Label1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Label1.Click

    End Sub

    Private Sub Label2_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Label2.Click

    End Sub

    Private Sub txbGetal1_TextChanged(sender As Object, e As EventArgs) Handles txbGetal1.TextChanged
        Double getal1 = Double.Parse(txbGetal1.Text)

    End Sub

    Private Sub txbGetal2_TextChanged(sender As Object, e As EventArgs) Handles txbGetal2.TextChanged
        Double getal2 = Double.Parse(txbGetal2.Text)

    End Sub

    Private Sub btnBereken_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btnBereken.Click
        MessageBox.Show("Getal1 + getal2")
    End Sub
End Class
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou wel handig zijn als je ook het probleem er bij verteld.
Hier moet je in ieder geval de " tekens verwijderen:
Code:
MessageBox.Show("Getal1 + getal2")

Daarnaast zie ik geen C# code maar Basic in Visual Studio.
 
Laatst bewerkt:
Bijlage werkt niet.

Klik op 'Ga geavanceerd' en upload het dan.
 
Die doet het al een eeuwigheid niet meer helaas.
 
op deze manier wel?
 

Bijlagen

  • fout2.png
    fout2.png
    26,8 KB · Weergaven: 14
  • fout.png
    fout.png
    9,8 KB · Weergaven: 13
Ik heb nog geen reactie gezien op #2.
 
Dan moet je dat in C# programmeren en niet in Basic.
 
volgens mijn cursus zou het moeten zijn zoals hierboven :s zal miss een begin zijn, maar waarom werkt het niet :'(
 
Als je cursus dat zo voorstelt dan is je cursus in Basic en niet in C#.
Gebruik je nou de C# compiler of de Basic compiler?
En heb je die quotes al weg gehaald?
Want daar heb je nog geen antwoord op gegeven.
 
die zijn weg gehaalt :)

foutcodes:
Severity Code Description Project File Line Suppression State
Error BC30800 Method arguments must be enclosed in parentheses. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 11 Active
Error BC30800 Method arguments must be enclosed in parentheses. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 16 Active
Error BC30110 'Double' is a structure type and cannot be used as an expression. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 11 Active
Error BC30451 'getal1' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 11 Active
Error BC30110 'Double' is a structure type and cannot be used as an expression. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 16 Active
Error BC30451 'getal2' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 16 Active
Error BC30451 'Getal1' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 21 Active
Error BC30451 'getal2' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level. Som Berekenen C:\Users\Gebruiker\source\repos\som berekenen\Form1.vb 21 Active
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan