• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een onbegrijpelijke melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
5.199
Beste mensen,
Als ik een Excel bestand vanuit de verkenner open dan krijg ik de melding dat Excel reeds geopend is. Er zijn dan 3 opties om het betreffende bestand toch te openen. Ik heb daar al heel lang "last" van, maar ik stel de vraag nu maar of meer gebruikers daar last van hebben.


Het rare is dat, als ik een bestand open middels een snelkoppeling dan krijg ik die melding niet.
 

Bijlagen

  • Foutmelding Excel.jpg
    Foutmelding Excel.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 40
Gebruik je macro's die opgeslagen zijn in PERSONAL.XLSB?
Zoniet sluit dan Excel en verwijder het bestand van je schijf.

Deze staat denk ik hier:
Code:
C:\Users\CorVerm\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART\PERSONAL.XLSB
 
Laatst bewerkt:
@Ed

Daar heeft het toch niets mee te maken ?
Er wordt gewoon een nieuwe instantie van Excel gemaakt.
Geen personal.xlsb verwijderen !

Gewoon 'alleen lezen' aanklikken.
Alls macro's zijn beschikbaar, je kunt alleen geen nieuwe toevoegen in personal.xlsb.
 
Laatst bewerkt:
Niet geschoten is altijd mis.
 
Personal.xlsb verwijderen vind ik 'altijd mis' ;)
 
Daar verschillen we dan over van mening.
Maar wellicht heb je gelijk met die nieuwe instantie van Excel.
 
Bedankt Ed en Hans,
De macro die in Personal.xlsb staat dient om een gedownload csv-bestand (van de bank) in mijn ING bestand te voegen. De macro zet het csv-bestand in de juiste gegevensvolgorde om in te voegen in het bank bestand. Die macro kan dus niet in het ING bestand geplaatst worden. Nu is daar wel een mouw aan te passen, of leren leven met het feit dat ik die melding krijg.

Beiden bedankt voor de (niet eenduidige) reactie :thumb:.
 
Toch is het waar! Ed heeft gelijk, want na het verwijderen van het bestand uit Personal.xlsb heb ik geen last meer van de bewuste melding.
Het juiste pad is: C:\Users\CorSr\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART
 
@CorV

Ja, hallo zeg.
Als Excel meldt dat er bij het maken van een nieuwe instantie niet weggeschrevan kan worden naar personal.xlsb, omdat een andere Excel-instantie die al in gebruik heeft, is het logisch dat zo'n melding niet kan komen als er überhaupt geen personal.xlsb bestand is, omdat je het hebt verwijderd.
Zodra er echter weer een personal.xlsb bestand in de start-directory staat keert de melding weer vanzelf (gelukkig maar) terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan