• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtwoord instellen via VBA om excel bestand te beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
152
Ik heb een MS Access applicatie en ik exporteer privacy gevoelige gegevens naar excel en daarna wil ik dit bestand beveiligen om te openen.
Kan ik er een wachtwoord ingesteld worden via VBA zodat wanneer iemand dit bestand probeert te openen om een wachtwoord vraag?
Zo ja heb je een voorbeeld van deze VBA code?
 
Dankje voor je advies alleen dit excel bestand wordt aangemaakt via VBA en ik wil dus geen handmatige handelingen doorvoeren.
Je moet denken aan een export bestand die gemaild wordt echter wil ik een wachtwoord gebruiken om tegen te gaan dat deze exportbestand zomaar geopend kan worden.
Dus mijn vraag, kan je via VBA een excel bestand aanmaken en hierop een wachtwoord instellen zodat wanneer iemand dit bestand wilt openen men eerst een wachtwoord moet invullen.
 
Thanks, ga er straks mee aan de slag. Had eerder al hiermee gewerkt maar dacht dat je het ook op bestandsniveau kon inregelen net zoals een wachtwoord op een .mdb
 
Ik weet natuurlijk niet hoe je nu dat Excel document aanmaakt, maar als dat in VBA van Access wordt gedaan kan je prima de info gebruiken waar ik naar verwees.
 
Je kunt beter het bestand op een beveiligde website plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
@popi

Gelukkig iemand die met aandacht leest.
 
Ik begrijp de veilige website maar dit werkt prima. Iig dank voor de adviezen.
 
Dat het werkt wil het nog niet zeggen dat het veilig is. En daar was het toch om begonnen ?
 
De Uni van Maastricht was ook veilig en toch waren ze gehackt. Je moet je echt afvragen hoe ver wil je gaan en wat is het budget. Alles valt en staat op wat de klant wilt en wat ze kunnen besteden. Ik begrijp jullie mening alleen blijf je afhankelijk wat een klant wilt.
 
Een Excel wachtwoord staat gelijk aan geen wachtwoord.
Ook jij bent aansprakelijk voor het uitlekken van die privacygevoelige gegevens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan