Bestandslocatie openen "Aan dit bestand is geen app gekoppeld"

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudallen

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
11
Voorheen werkte dit wel, en sinds enkele maanden heb ik volgend probleem (in Windows10 ingelogd als gebruiker met beperkte rechten):
- in windows 10 startmenu metro: rechts klikken > Meer > Bestandslocatie openen
- ook in een programma (Locate32) om in mijn pc naar files te zoeken, rechts klikken op een filenaam > Open Containing folder
dan krijg ik foutmelding "Aan dit bestand is geen app gekoppeld waarmee deze actie kan worden uitgevoerd. Installeer een app of, als deze ….."
Als ik Locate32 open als administrator werkt het correct.
In Windows ingelogd als beheerder is alles ok.
Maar omdat ik 90% mijn pc als "gebruiker met beperkte rechten" gebruik is deze foutmelding irritant.
Iemand een idee van de oorzaak?

fout bestandslocatie openen.jpg
 
Begrijp ik niet helemaal, maar probeer eens de zoekmachine van Voidtools > Everything. Daar staat onder details het pad en daar kun je op klikken.
 
ik heb Everything geïnstalleerd

@ Senso

Als ik windows gebruik als beheerder, Everything werkt oké.
Gebruiker met beperkte rechten: als ik op een van de resultaten rechts klik op "Pad openen" dan krijg ik de foutmelding "Aan dit bestand is geen app gekoppeld ……."
zie afbeelding

fout bestandslocatie openen Everything.jpg
 
Is het een (de error) niet het logisch gevolg van het ander? "Maar omdat ik 90% mijn pc als "gebruiker met beperkte rechten" gebruik is deze foutmelding irritant." Dus een kwestie van machtigingen?
 
@edmoor
Instellingen / Standaard-apps / Standaardinstellingen zoals aanbevolen door Microsoft herstellen / Opnieuw instellen
Vorige week gedaan, geen resultaat voor mijn probleem.
toch bedankt.

@Senso
Vroeger als gebruiker met beperkte rechten geen probleem gehad, het is enkele maanden geleden begonnen.
Het zou inderdaad te maken kunnen hebben met de machtigingen, welke instelling zo hier over beslissen, en waar te vinden.
Everything: gebruiker met beperkte rechten > "Pad openen" = popup fout. Maar dat gevonden bestand openen is geen probleem!
bedankt.
 
Dat zal dan komen van een (meestal grote) update. Kijk, als er iets is met een useraccount dan probeert die update dat te herstellen en dan kan zijn dat de machtigingen gewijzigd worden. Doe in ieder geval een chkdsk /f en een sfc /scannow Zie dit artikel.

Kijk indien nodig, even naar deze: Error no app is associated with this file.
 
Laatst bewerkt:
@Senso

Oké, zal ik een van deze dagen doen, en zal het resultaat meedelen,
bedankt
 
ik heb de meeste tips uitgevoerd vermeld door Senso #7, maar het probleem is niet opgelost.
Volgende Key kon ik niet verwijderen wegens restrictie > HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\cmd
Niet uitgevoerd: "Create a New Windows User Account" en "Add User Account to the Administrator Group"
Een administrator account is al aanwezig, maar ik gebruik gewoonlijk een account met beperkte rechten (voor de veiligheid).
ik zal voorlopig verder doen met die "error".
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan