• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inladen van gegeven via website versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi

Via https://www.beursduivel.be/ en nog een andere site haal ik bepaalde waarde van enkele aandelen binnen 17 waarde.
Via gegevens en dan van het web heb ik de link gemaakt naar de aandelen.
Maar werkt niet voor alle websites.
En zo ingesteld dat bij het openen de gegevens worden opgehaald.
Maar het duurt wel redelijk lang vind ik dat maar voor 17 verschillende aandelen.
Hoe zou ik dit kunnen versnellen?
Of zou het sneller gaan als ik het via vba doe
 

Bijlagen

  • Bakstenen blinken op de beurs.xlsx
    659,2 KB · Weergaven: 30
Hoe ziet die data eruit?
 
je ziet toch de query staan
is gewoon een website en kijk op https://beursduivel.be
en dan de naam van een aandeel bv xior in zoek vakg geven
en zie internet tab daar staat de data die ik binnen krijg
 
Dus je scraped nu de gegevens uit de HTML-code van de site?
Is een API in JSON of XML niet een stuk handiger? Omdat je nu vertrouwt op de indeling van de site, die door de eigenaar gewijzigd kan worden. En dat sta je op een gegeven moment prut of geen enkele data meer binnen te halen.

Je bent overigens wel op de hoogte van de disclaimer?

1.5. De Website is alleen bestemd voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik door de Gebruiker en de Gebruiker gaat ermee akkoord de Website te gebruiken op een wettelijk toegestane manier.

1.6. De Gebruiker mag de Dienst en informatie op de Website niet aanpassen, kopiëren, verspreiden, versturen, verzenden, publiceren, vertonen, uitvoeren, reproduceren, in licentie geven of verkopen. De Gebruiker mag geen afgeleide producten van de Dienst en de Website ontwikkelen. Alle intellectuele eigendomsrechten en de rechten van de partijen die content leveren voor de Website en de Dienst zijn gereserveerd.
 
Hoe die ik dat api in jonge of xml
Ken er totaal niks van.
Ja man is enkel correct mij zelf
 
Vraag ze eerst eens of een API ondersteunen.
En zo ja, in welk formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan