Totom bijwerken duurt uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Als ik mijn Tomtom 5000 update dan duurt het downloaden even, maar het bijwerken duurt soms uren. Is dat te bespoedigen? Ik hang de Tom aan mjjn Lenovo Thinkpad X250 i7.
 
Het klinkt raar, maar probeer een andere kabel naar je TomTom ..
Een andere mogelijkheid zou kúnnen zijn dat je TomTom helemaal vol zit ..
 
Volgens mij gaat het downloaden van de content op de website via mijn laptop door de usb-kabel naar de tom en dat gaat dus goed. Dan is de content dus al gedownload in de tom. Het installeren van de download vindt daarna plaats in de tom, en dat gaat zo extreem traag. Volgens mij speelt de kabel dan geen rol. Of zie ik dat helemaal verkeerd? Het kan wel zijn dat de sd-kaart in de tom geen snelle is, maar dat mag dan bij het installeren geen uren verschil maken lijkt mij.
 
Als ik zo het internet er op nazoek is dit een vaak voorkomend probleem, 3 tot 12 uur is niet heel uitzonderlijk.
Wat ik bij een enkeling als oplossing lees, het (tijdelijk) uitschakelen van de virusscanner zou een stuk schelen.
 
Raar dat het zo lang kan duren. Kan ik wel eens proberen zonder virusscanner. Normaal gebruik ik Linux Mint en daar heb ik geen virusscanner bij nodig. Maar tomtom is niet compatible met Linux (terwijl hun eigen systeem volledig op Linux draait!). Ik heb dus noodgedwongen ook W10 in huis. Mijn nieuwe tomtom update gelukkig rechtstreeks via wifi en dat gaat wel snel, ook het installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan