Dynamisch afdrukbereik in combi met PDF en Mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoBresser

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Berichten
18
Hallo,
Ik wilde een soort dynamisch afdrukbereik maken maar loop vast.
In bestandje wat ik bijgevoegd heb zit een verzameltabblad " Verzamel "waarbij de bedoeling is als op knop " PDF maken en mailen " druk dat deze een PDF en mail maakt , dat lukt.
Alleen PDF bestaat uit maximaal 8 pagina's ( blad 1 t/m 4 en foto 1 t/m 4) nu wil ik juist de lege pagina's er tussen uit hebben dus in bestandje wat ik meegestuurd zie je dat in dit geval blad 3 en 4 geen artikel bevat ( dat is variabel de ene keer wel en de andere keer niet) en nu zou ik willen dat in dit geval die 2 lege pagina's in het midden en de 2 twee lege pagina's aan het eind ( heb maar 2 plaatjes toegevoegd van maximaal 4) niet in PDF terecht komen.
In tabblad verzamel is elk kader een pagina, normaal is het bijna een A4-tje vol maar heb het voor nu ff simpel gehouden.
Nu was ik al bezig met een variabele formule ( zie tabblad Afdrukbereik ) maar als ik die formule gebruik bij afdrukbereik bij Namen beheren werkt die formule niet of moet ik dit oplossen mbv een macro ?. Of gaat dat niet of ik maak ergens een denkfout
Hebben jullie hier een oplossing voor.
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • afdrukbereik2.xlsm
    178,2 KB · Weergaven: 18
als je net voor het afdrukken die rijen (dus de ganse pagina) verbergt, dan worden die pagina's overgeslagen
 
een macro om alles terug te tonen en een macro om bepaalde deelbereiken te verbergen.
Hij toont wel alle 4 de fotos, want er staat een "lege" shape in de 4 fotos.

Het is niet zo dat elk bereik een pagina is, maar omdat je ze als aparte bereik aanspreekt, worden het aparte paginas.
Dat maakt dat mijn vorige bewering niet werkte.
 

Bijlagen

  • afdrukbereik2.xlsm
    190,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Beste Cow18

Bedankt voor je reactie alleen de oplossing die je aandraagt geeft niet het gewenste effect.
Als ik je macro toevoeg aan de knop "PDF maken en mailen " en dan PDF en mail laat maken en vervolgens PDF open in die mail dan geeft die nog steeds de lege pagina's tussen liggende weer.
Ik heb verschillende combinaties geprobeerd ( macro's die ik zelf al gemaakt had ) aan of uitgezet maar niet hielp

gr leo
 
Creëer een union waarna je vervolgens die Exporteert naar PDF. Deze zal geen lege velden bevatten.
Heb je bestand niet echt bekeken maar dit is een methode, mogelijk ook al gebruikt door Cow

Code:
Sub jec()
 Set ar = Cells(1, 1)
 
 For Each vRng In Range("A1:E17, A22:E38, J1:N17").Areas
    Set ar = Union(ar, vRng)
 Next
 
 ar.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, ThisWorkbook.Path & "\testt.pdf"
End Sub
 
Laatst bewerkt:
inderdaad ook met union, maar de macro "verbergen" zit inderdaad niet onder de knop, dus werkt die niet.
Die moet je dus ergens in je andere macro aanroepen/verwerken en de pdf aanmaken


Dus even voor je gedaan
maak op de plaats dat je die pdf nodig hebt een aanroep zoals in de macro "test"
Er wordt in ieder deeltje van je printarea naar de A-kolom gekeken. Is de som van dat bereik >0 then wordt dat bereik mee geëxporteerd.
 

Bijlagen

  • afdrukbereik2.xlsm
    192,6 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ok bedankt ik ga proberen of ik de 2 voorgestelde oplossingen kan verwerken in de macro's die ik al had .
Als dat lukt zal ik het bestandje posten en vraag als opgelost zetten.
iig alvast bedankt
 
Ik heb geprobeerd om de versie van cow18 binnen de bestaande macro's ( die heb ik van de site van de Ron de Bruin ) te zetten om PDF te maken en in een mail te zetten , maar ik krijg dit helaas zelf niet voor elkaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan