Problemen met objecten plakken in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarijeterHorst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2021
Berichten
4
Dag allemaal,

Sinds een tijdje heb ik problemen met word. Wanneer ik een leeg document open, staat er automatisch 'alles weergeven' teken. Wanneer ik deze weghaal, is mijn tekst die ik type of afbeeldingen die ik in het document plaats, niet meer zichtbaar.

Wanneer ik afbeelding met ctrl-V probeer te plakken, zijn deze ook niet altijd zichtbaar. Wanneer ik dan via 'plakken' afbeelding invoeg is het wel weer zichtbaar. Echter wanneer ik de afbeeldingsopmaak ga veranderen, dan is de afbeelding nog wel zichtbaar in Word maar niet zichtbaar bij het afdrukken of bij het omzetten in een pfd bestand.

Kent iemand dit probleem? Ik zou het erg fijn vinden als iemand mij kan helpen. Ik heb al van alles geprobeerd. Office opnieuw geinstalleerd. Via opties voor Word, het aanpassen van 'geavanceerd' staat het op deze instellingen.
H9EFlqjgZpxFAAAAABJRU5ErkJggg==


Alvast bedankt voor de reacties!!
 
Je lijkt een paar verschillende problemen te hebben, die m.i. niets met elkaar te maken hebben. Om met de eerste te beginnen: je hebt denk ik een keer (al dan niet per ongeluk) op de knop Weergeven/Verbergen geklikt, of (die kans is groter) per ongeluk op de sneltoets combinatie <Ctrl>+<Shift>+<8> gedrukt. Als je dat aan laat staan als je vervolgens Word afsluit, wordt die instelling in de Normal.dot(x) opgeslagen, en elke keer als je dan Word opstart, of een nieuw document aanmaakt, dan zie je die knop ingedrukt. Dat is simpel te verhelpen door de knop uit te zetten voordat je Word afsluit. Voor de zekerheid nog even een nieuw document maken en bij het afsluiten niet bewaren, en dat zou geregeld moeten zijn.

De andere problemen hebben daar dus denk ik niets mee te maken; hoe Word reageert op plakacties hangt een beetje vanaf hoe en wat je hebt gekopieerd. Het kan zijn dat je afbeeldingen plakt als 'Afbeelding in tekst', en dat je tekst opmaak Verborgen Tekst is. In dat geval zie je je tekst (en je afbeeldingen) niet als Weergeven/Verbergen uit staat, maar wél als Weergeven/Verbergen Aan staat. En dat geldt dan dus óók voor je afbeelding. Het is dus niet zozeer een probleem, alswel een gevolg van verkeerd opgemaakt tekst/afbeeldingen. Je kunt eens proberen een afbeelding te plakken met de optie Plakken als "Boven en Onder". Dan maakt de afbeelding geen onderdeel uit van je tekst, en is hij dus ook nooit verborgen.

Wil je een écht goed antwoord, dan moeten we een document zien met de (ongevraagde) verschijnselen :).
 
Dag,

AccessGuru
Je lijkt een paar verschillende problemen te hebben, die m.i. niets met elkaar te maken hebben. Om met de eerste te beginnen: je hebt denk ik een keer (al dan niet per ongeluk) op de knop Weergeven/Verbergen geklikt, of (die kans is groter) per ongeluk op de sneltoets combinatie <Ctrl>+<Shift>+<8> gedrukt. Als je dat aan laat staan als je vervolgens Word afsluit, wordt die instelling in de Normal.dot(x) opgeslagen, en elke keer als je dan Word opstart, of een nieuw document aanmaakt, dan zie je die knop ingedrukt. Dat is simpel te verhelpen door de knop uit te zetten voordat je Word afsluit. Voor de zekerheid nog even een nieuw document maken en bij het afsluiten niet bewaren, en dat zou geregeld moeten zijn.

Ik heb het geprobeerd op deze wijze, maar het probleem blijft zich voordoen. Het teken van 'alles weergeven' is niet direct zichtbaar in het leeg document. Maar als je begint te typen begint het probleem opnieuw en komt 'alles weergeven' te voorschijn.


APzTSGqWtTTzAAAAAElFTkSuQmCC

Ik ga nu even bezig met het tweede deel van je reactie.​
 
Ten aanzien van je tweede deel.

Ik zie nu toch echt dat het Word anders reageert dan maanden geleden. Ik kan nu niet elke afbeelding 'zomaar' erin plakken. Eerder kon ik simpel naar elke bewerking van een afbeelding en verdween deze niet.
Ik heb ook niet altijd keuzes bij de wijze waarop ik een afbeelding in het document plak. Het lijkt zelfs van tijd tot tijd onverklaarbaar te wijzigen.

Ik heb nu bijv onderstaande mogelijkheid tot plakken, beide opties laten de afbeelding niet zien. Enkel als ik weer de 'alles weergeven' knop indruk.

7dSAAAAAAIMjfepDLIgAAdkQIAADYESEAAGBHhAAAgB0RAgAAdkQIAADYESEAAGBHhAAAgB0RAgAAdgLuY4dMWZ3nAgAAAABJRU5ErkJggg==

Knipsel 1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt het toch echt tijd voor een documentje :). Want ik kan dit probleem uiteraard niet reproduceren.
 
Screenshots werken niet, tenzij je ze via <Ga geavanceerd> toevoegt. Deze kunnen we dus niet zien. Via de knop Bijlage(n) (ook via <Ga geavanceerd) kun je documenten toevoegen, dus ook je Word document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan