Geen weergave van plaatjes in Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Ik gebruik zowel mijn iPad als iPhone7 beide met software versie iOS 15.1 om o.a. mail binnen te halen beide uiteraard via WiFi. Sinds kort krijg ik de berichten binnen met de tekst maar zonder de plaatjes. Er verschijnt boven de mail de mededeling "Vanwege je netwerkinstellingen kan materiaal niet privé worden geladen." Verder in blauw: "Laad materiaal"
Als ik daarop tik dan verschijnen inderdaad de plaatjes.
Vraag:
? Ik wil zelf bepalen of de plaatjes tegelijk met de tekst geladen worden of niet. Het is beslist een instelling alleen ik kan hem niet vinden. De schakelaar "Bescherm activiteiten in Mail" onder Instellingen>Mail>Privacybescherming staat UIT. De schakelaar Verberg IP adres staat AAN. De schakelaar "Blokkeer extern materiaal" staat UIT. Waar staat toch die netwerk instelling?
Kan iemand mij wegwijs maken?
 
@Hans Wat en welk mail programma gebruik je? Outlook of ? Gmail ?
 
Het programma heet gewoon Mail en wordt door Apple met de iPad en iPhone meegeleverd zover ik me kan herinneren.
 
Probeer eens op je telefoon. Ga naar Instellingen....dan mail.....staat er bij het kopje "berichten">laad afbeeldingen. Schuif het rondje op aan naar rechts. Succes.

Ben je eigenaar van al de twee apparaten? Accounts.......
 
Laatst bewerkt:
Bij Instellingen....dan mail.....staat geen kopje "berichten">laad afbeeldingen. Kennelijk zit die instelling voor het al dan niet tonen van plaatjes in de mail dieper of elders. Ik weet alleen niet waar!
Manamana doe nog eens een suggestie aub.
 
Het vreemde is dat de mails met de plaatjes wel onmiddellijk op mijn PC binnenkomen. De PC is niet via WiFi verbonden met de router/modem (Experia Box) doch met een netwerkkabel
 
Ik heb gevonden waar de instelling gewijzigd moet worden om de plaatjes meteen te tonen.
Ga naar Instellingen > Mail > Berichten > Privacybescherming. Zet "Bescherm activiteiten in Mail" op UIT. Er verschijnt dan nog 2 instelmogelijkheden: "Blokkeer extern materiaal" (zet deze op UIT) en "Verberg IP-adres". Deze laatste stond bij op AAN. Ik heb de schakelaar nu op UIT gezet en de plaatjes worden dan tegelijk met de tekst op het scherm geplaatst. De opmerking bovenaan een mail "Vanwege je netwerkinstellingen kan materiaal niet privé worden geladen" blijft weg.
Het is voor mij volkomen onduidelijk wat het uitzetten van "Verberg IP-adres" te maken heeft met het al dan niet laden en tonen van plaatjes. Alles op de pagina "Privacybescherming" staat nu op UIT en de plaatjes worden automatisch met het mailbericht getoond.

De link van maestro12 wees mij wel de weg, echter bij mij is het icoon "Mail" niet gekoppeld aan de apps "Contacten" en ook niet aan "Agenda" De laatste 2 hebben bij mij eigen regels en iconen. Bovendien de schakelaar "Laad afbeeldingen" komt bij mij niet voor op het scherm.

M.i. is het probleem nu opgelost.

Bedankt Manamana en Maestro12 voor de adviezen
 
Ben blij dat mijn post je de goede richting op heeft gestuurd, was al bang dat het niet helemaal hetzelfde (meer) zou zijn, de post is al een jaar of vijf oud en ik heb zelf geen moestuinproducten hier om het na te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan