aantal e-mail adressen verhogen in contacts op iMac en iPhone

Status
Niet open voor verdere reacties.
JAMMER maar al wat je met een pijl aanduidde komt niet Akkoord ? voor op mijn adres kaart. Als ik mij goed herinner , ben jij geen Mac gebruiker wat niks wegneemt aan uw PC bekwaamheden. Maar ik denk dat we onze correspondentie best stoppen. Akkoord ?

Uw voorstellen vallen tegen ook voor mijn probleem mbt de balk naast mijn mails in Mail van Apple.

Hartelijke dank

Audass
 
Als ik mij goed herinner , ben jij geen Mac gebruiker
Waw, Wat een belediging. Ik kan er niet mee lachen.
Al de bijlagen zijn gemaakt op mijn iMac.

Als je meer googelt zou je die luttele onnozele problemen zelf kunnen oplossen.
Ik heb de indruk dat je zelf niet veel afweet zo te lezen in je teksten.

Beter opletten in je verwoordingen.
Einde:eek:
 
Ik had niet de bedoeling u te beledigen. Ik verontschuldig mij hiervoor. Ik heb mij vergist en het is niet met mac dat je niet vertrouwd ben maar met exchange. Dat u van computers meer afweet dan mij dat wil ik zeker geloven maar niettemin probeer ik steeds via Google mijn probleem op te lossen. Als ik er werkelijk niet aan uit geraakt wend ik mij tot een forum. Ik moet jammer genoeg besluiten dat na al uw inspanningen, waarvoor dank, we nog altijd geen oplossing gevonden hebben. Maar als ik goed begrepen heb, u werkt met iCloud en ik weet van een familielid dat het dan wel werkt maar mijn server is een exchange server. Ik zit te wachten tot het verlof voorbij is om te horen of inderdaad Exchange het aantal e-mail adressen beperkt tot drie. Zij moeten het weten. Daar ik u niet wil blijven lastig vallen , heb ik voorgesteld de dscussie te stoppen. Een ander forumlid heeft een alternatief voorgesteld weliswaar niet zo elegant maar als het zo moet dan zal het ook zo gebeuren.
Met herhaalde dank en goedenavond Audass
 
Audas
Gebruikt je wel degelijk Adresboek (Contacten) van Apple?
Heb je problemen met Exchange, verwijderd dan en gebruik Mail, de meegeleverde software van Apple.
 
Als ik u goed begrijp dan moet ik bij de account van Exchange mail verwijderen . Een vraag : blijft er dan nog synchronisatie met mijn iPhone en MacBook, aub ?

Ik zie onder de meeste van mijn adressen op de adreskaart staan onder cards Exchange eventueel ook nog Google

Dank u

Audass
 
Laatst bewerkt:
Ik heb last om u te begrijpen . Maar ik heb onder contacts gekeken naar preferences . Onder preferences vind ik onder general Accounts en daaronder iCloud ( CardAv) , Exchange (Exchange) en Google
(CardAv)

Daarna onder Accounts vind ik iCloud , Exchange , Google

Eigenaardig dat onder Exchange ook geen CardaV vermeld staat

Ik hoop dat u dit helpt ?

met dank en vriendelijke groeten

Audass
 
Het is de App Contacten die je moet bekijken als al uw contactpersonen erin bevinden.
Schermafbeelding 2021-12-29 om 10.15.46.png
 
Hoe stel ik in op App (= Apple ?) Contacts op iMac . Er is synchronisatie met iPhone , MacB ook ???

mvg

Audass
 
Hoe stel ik in op App (= Apple ?) Contacts op iMac

Gewoon met erop te klikken op de App Contacten onderaan op het scherm het ziet eruit als een map zoals in post 26 en 28.
Zolang dat ik het antwoord niet weet op de vraag "staan al uw contacten in deze App" dan kan ik je verder helpen.

synchronisatie en Exchange spreken we daarna over.
 
ik heb geklikt op de icoon in de balk onderaan mijn bureauscherm.En de adressen komen te voorschijn. Het uitzicht is zoals in post 26 en 28.

Mvg

Audass
 
Goed gedaan alles is daar in orde.
Maar nu....

In deze App kan je de gewenste contactpersoon aanklikken of een nieuwe maken.
Het is in deze App dat je meer of 3 email-adressen kunt invoegen, die Daniel162 in post 20 illustreerde. Snap je het nu.

Ik moet nu vertrekken. De rest zal voor morgen zijn.
 
ik snap en heb het geprobeerd maar de beelden die Daniël toonde in post 20 zijn niet terug te vinden op mijn adreskaart. Noch boven- noch onderaan .
Ik heb de indruk dat we de pogingen best stoppen en dat ik zal moeten leven met het voorstel van een nader forumlid, die schreef als er geen kruisje bijstaat is het drie en schluss en maak een gelijkaardige kaart aan met ........ 2 en plaats in die kaart de e-mail adressen, die niet in kaart 1 kunnen. Niet zo elegant maar daar zal ik moeten meeleven

Dank u voor al de moeite en een voorspoedig 2022 met interessantere vragen dan de mijne . Want hoe je de balk links langs de e-mails in het mail programma van Mac kunt herorganiseren antwoordt 1 oersoon op . Hij zegt slepen . Maar bij mij lukt slepen niet

MVG

Audass
 
Als je het nu niet begrijpt versta ik het niet meer.
En nu niet zeggen dat het niet gaat. Succes ermee!
 

Bijlagen

  • Contacten.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Apple-vriend

Jammer maar tot vervelends toe moet ik zeggen dat het niet gaat zoals ik het zou willen. Wat heb ik gedaan

ik open contacten door te klikken op contacts in de balk onderaan op mijn bureaublad. Ik kies een contactpersoon. Die verschijnt met al de reeds ingevoerde adressen zijnde drie . Ik druk op + en krijg van alles ter mijne beschikking maar Email niet. Dit is wel het geval als ik vertrek van een nieuwe contactpersoon zoals beschreven in uw pdf file. Daar vertrekt u van een nieuw contact , ik vertrek van een bestaand contact (meestal firma)waar ik een e-mail adres wil toevoegen. Dit zou dus betekenen dat ik al mijn contacten ,waarvoor ik meer dan drie e-mailadressen heb, moet schrappen en opnieuw als nieuw contact moet invoeren ?

Sorry . Maar liegen kan ik niet;

Fijne dag om uit te bollen .

Audass
 
1.
ik open contacten door te klikken op contacts in de balk onderaan op mijn bureaublad. Ik kies een contactpersoon. Die verschijnt met al de reeds ingevoerde adressen zijnde drie
Dat is in orde tot nu toe.

2.
Ik druk op + en krijg van alles ter mijne beschikking maar Email niet. Dit is wel het geval als ik vertrek van een nieuwe contactpersoon zoals beschreven in uw pdf file. Daar vertrekt u van een nieuw contact.
Goed.... Je krijgt van iemand een e-mailadres. Dan kan je dit op deze mannier invullen door op + te klikken. je zal een leeg en alles zelf moeten invullen vb naam, voornaam, e-mailadres die je gekregen hebt, en eventueel niet noodzakelijk adres geboortedatum enz.....

3.
ik vertrek van een bestaand contact (meestal firma)waar ik een e-mail adres wil toevoegen.
Ok... Dan moet je op Wijzig klikken om een e-mail adres toe te voegen. En als je dat gedaan hebt op Gereed klikken om op te slaan.

4.
Dit zou dus betekenen dat ik al mijn contacten ,waarvoor ik meer dan drie e-mailadressen heb, moet schrappen en opnieuw als nieuw contact moet invoeren ?
Nee.... Dan ben je ze kwijt. Dat is ook de bedoeling niet.

Dus kort samengevat:
Nieuw Cotactpersoon aanmaken door op + te klikken.
Bestaande Contactpersoon iets aan toe voegen of veranderen door op Wijzig te klikken.
Gereed om op te slaan.

Nog een wisje datje: naast jarig ingevulde geboortedatum, die staat ook vermeld in je agenda. Krijg zelfs een melding de dag voordien op je scherm rechts in de bovenhoek,
 
Goedemiddag

alvorens dat we beiden turelut worden nog dit

bij mij nergens mogelijkheid tot wijzigen na klilkken op plus. Email steeds in lichtgrijs en dus niet beschikbaar . Wa thiervan de oorzaak is who knows ? Misschien de ouderdom van mijn iMac.
Ik leg de uiteindelijke beslissing in uw handen. Ik zie twee mogelijkheden

1. u neemt mijn iMac over en bekijk het probleem op mijn imac , een niet gebruikelijke methode

2. we geven de pijp aan Maarten en stoppen er mee en ik doe wat een ander lid voorstelde.

In ieder geval dank voor al de inspanningen .

Ik wens u een voorspoedig 2022 zonder embetanterikken zoals ik

Mvg

Audass
 
bij mij nergens mogelijkheid tot wijzigen na klilkken op plus
Natuurlijk kan je dit niet omdat je een met een leeg nieuwe contactpersoon begint ( Geen naam) punt 2 post 36. dan komt Gereed in de plaats van Wijzig.

Dus je kan alleen Wijzig gebruiken door met op een bestaande Contactpersoon te klikken en Wijzig te klikken omdat je dan van plan ben om daar iets te veranderen of toe te voegen. In plaats van wijzig komt in de plaats Gereed.

Geen panic je bent goed op weg

Voor wat dient de app Contacten nu eigenlijk.
je ziet ook dat al je Contactpersonen opzichtelijk mooi gerangschikt staan in de balk. Gemakkelijk om een Contactpersoon terug te vinden.

Iets anders nu.....
Open dan eens Mail (Apple Mail) Postzegel app
Klik voor maak een nieuw Bericht aan.
Dan verschijnt een nieuw blad.
Aan:
Kopie:
Onderwerp:
Van: uw eigen E-mailadres. (Heb je meerdere eigen E-mailadressen dan klik maar eens op dan zie je de rest van uw eigen mail adressen.

Naar wie je het zal sturen: Klik je naast Aan: en vul daar de eerste letter in van van de naam van de persoon naar wie een mail wilt versturen. Zijn er meerdere namen die je dan ziet. Door op die naam te klikken verschijnt de juiste naam naast Aan:.........
Je gaat nu denken ik zie geen mailadres naast Aan:..... Geen nood het is allemaal juist. Daar dient de app Contacten voor.

Je kan oefenen met deze app Mail (Apple Mail) Postzegel app door een mail te sturen naar je eigen.

Zo zie je dat gebruik maken van de Apple apps meer mogelijkheden bieden dan een ander software die niet van Apple is. Ik zou zeggen Gebruik ze, ze zijn zoooo goed.

Nog een prettig einde.
MVG Appleman
 
Sorry u niet volledig geïnformeerd te hebben maar wat ik in post 35 schreef werd uitgevoerd op een bestaande contactpersoon (firma) met de drie toegelaten e-mailadressen . Ik ben niet begonnen met nieuwe contacpersoon.

Mvg

Audass
 
Auw sorry van mijne kant. Een paar woorden in een zin kan soms verwarrend overkomen.
Beste Audass Ik ben heel blij dat het zo goed gelukt is. :D
Het is blijkbaar moeilijk op afstand iemand te helpen zonder je eigen gegevens prijs te geven in bijlagen hier te posten.
Maar alle beetjes hepen.:thumb:
En verder succes met Apple-computers. Tot nog eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan