Aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Hallo allemaal,

Ik ben toe aan een nieuwe pc vind ik.
Mijn oude gaat al weer 9 jaar mee en hoewel hij alles nog wel een beetje aankan begint het nu toch rap minder te worden.(win 11 gaat bijv. niet lukken)
Spelletjes die hij niet meer op 'ultra' aankan maar eerder 'minimaal' ,video en foto bewerking waarbij ik weer op mijn gemak kan gaan koffie drinken op het terras.
Dat begint me nu toch wel te irriteren, dus tijd voor een nieuwe.
-budget : 1000 tot 1200 €
-ik zet hem zelf wel in elkaar. (ben er alleen totaal uit wat nu het beste bij elkaar past)
-win 11 erbij
-monitor, muis, toetsenbord ed. heb ik allemaal
-kast graag met kabelmanagement (verder hoeft ie niet bijzonder te zijn, raampje vind ik niet interessant)
-uiteraard zo high-end mogelijk voor dit budget.
-videokaart, tja ik speel graag World of Tanks en World of Warships die moeten wel op ultra te spelen zijn zonder dat de videokaart het warm krijgt.
-graag weer iets van 16gb aan geheugen
-processor, wat raden jullie me aan? (ik gebruik davinci resolve voor video bewerking)
-gigabit netwerk, wifi is niet nodig
-bluetooth mag, is geen halszaak.
-liefst 3 ssd's erin. 1 voor windows, 1 voor de spelletjes, 1 voor de data(deze hoeft niet zo groot te zijn, doe het nu met 256gb en die is lang niet vol, ik heb namelijk ook 2 nassen draaien met voldoende opslagruimte)
-dvd/blueraybrander

En is het nu wel verstandig om een nieuwe aan te schaffen? Of moet ik nog een poosje wachten?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Je kan wat mij betreft wel gaan beginnen met het bestellen en assembleren.
Maar videokaarten voor de beste prestaties zijn momenteel best duur, dus dat zal wel even zoeken worden.
Als processor raad ik een Intel Core i7 aan.

ik zou zeggen: Check de Tweakers Pricewatch goed, en maak een alert aan (Tweakers account verplicht) en je merkt wel wanneer je binnen je budget je PC kan bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, 3 ssd's is geen must idd. 2 is idd al genoeg. Die derde kan er altijd nog later bij in mocht ik dat nodig vinden.
Maareh, wat is die bende dan duur geworden zeg. Ik dacht dat ik met 1200 toch wel een goede machine moest kunnen bouwen, maar ik loop blijkbaar 'wat' achter:d
Of komt dat door die chip tekorten, dan kan ik misschien beter wachten nog..
 
Valt allemaal wel mee alleen de graka's zijn erg duur geworden omdat iedereen crypto's wil minen.

Geheugen is in prijs gezakt en rest is ongeveer hetzelfde gebleven, alleen de nieuwe Intel 12e generatie heeft nog alleen de "K" en "KF" uitvoeringen en zijn nog wat aan de prijs.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alder_Lake
Er komen ook zonder K en F uit, miss. daar op wachten?
 
Pffff, wat zijn die graka's duur:shocked:, voor een beetje kaart dan. Das heel wat anders dan wat ik gewent ben, had zelf wat bijeen gezocht maar kwam al aan 1600. En dat waren niet de duurste componenten.
Ik wacht nog wel ff, misschien worden ze weer wat goedkoper en dan kan ik nog ff doorsparen:D


Ik zet dit draadje wel op opgelost voorlopig, want dit word m nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan